استارت پرسپولیس در فصل جدید با پنج تازه‌ وارد

تیم فوتبال پرسپولیس در این فصل دچار تغییرات زیادی شده و به احتمال بسیار زیاد در ترکیب اصلی هم تغییرات زیادی خواهد داشت که البته این موضوع می‌تواند مخاطرات زیادی برای کادر فنی این تیم داشته باشد .

استارت پرسپولیس در فصل جدید با پنج تازه‌ وارد

 


تیم فوتبال پرسپولیس در این فصل دچار تغییرات زیادی شده و به احتمال بسیار زیاد در  ترکیب اصلی هم تغییرات زیادی خواهد داشت که البته این موضوع می‌تواند مخاطرات زیادی برای کادر فنی این تیم داشته باشد .
 اما سوالی که علاقمندان به تیم پرسپولیس در ذهن دارند ، این است :
 پرسپولیس در اولین بازی مقابل ذوب آهن با چه ترکیبی به میدان خواهد رفت ؟
البته حدس زدن بخش عمده‌ای از این ترکیب دشوار نیست اما در چند نقطه زمین تردیدهایی وجود دارد که شاید با نزدیک شدن به زمان بازی بخشی از این تردیدها از بین برود.طی روزهای اخیر بخشی از بازیکنان مصدوم پرسپولیس به تمرینات برگشته‌اند و اگر تصور کنیم در تمرینات باقیمانده مهره مصدوم دیگری نداشته باشند بخش عمده ترکیب با ذوب آهن قابل پیش‌بینی است.
پرسپولیس قبل از بازی تدارکاتی دیشب با تیم ملی امید ،  4 بازی تدارکاتی داشته و قرار است در دو دیدار دیگر هم به میدان برود ( یکی دیشب در برابر تیم امید و یک بازی هم با سایپا یا ملوان ) که چینش نفرات در ترکیب این بازی‌ها کمک زیادی می‌کند تا بدانیم در ذهن سرمربی پرسپولیس چه می‌گذرد و قرار است چگونه از داشته‌هایش استفاده کند.
هر چند گل محمدی  در این بازی‌ها سعی کرد با استفاده از بازیکنان در پست‌های مختلف، میکس کردن نفرات ذخیره و اصلی و البته میدان دادن به جوان‌ها هم نفراتش را تست کند و هم به ارنج مد نظر خود برسد اما برای بازی با ذوب‌آهن می‌شود درباره ترکیب مد نظر او صحبت و گمانه‌زنی
کرد.
حال  با توجه به جذب علیرضا بیرانوند قطعاً باید او را را در ترکیب اصلی ببینیم. قرار است مقابل او در دفاع میانی گولسیانی و پورعلی گنجی بازی کنند. این یعنی که هر سه نفر عقب زمین پرسپولیس تازه‌وارد هستند و این بخش از تیم گل محمدی کلاً تغییر کرده است.
با توجه به جدایی موقت محمدمهدی احمدی و حضورش در تیم المپیک و البته در دسترس نبودن وحید امیری به احتمال زیاد علی نعمتی در دفاع چپ بازی می‌کند و پست دفاع راست هم به دانیال اسماعیلی‌فر آمده تعلق می‌گیرد.

از آنجایی که به احتمال زیاد پرسپولیس تغییر سیستم خواهد داد و با سیستم 1-3-2-4 به میدان می‌رود میلاد سرلک و کمال کامیابی‌نیا را کنار هم می‌بینیم و سروش رفیعی در مقابل آنها بازی می‌کند.
در پست وینگر راست مهدی ترابی و در پست وینگر چپ سعید صادقی را قرار است ببینیم که البته ممکن است در طول بازی مدام جای‌شان را عوض کنند. البته دوران نسبتاً طولانی مصدومیت و بیماری مهدی ترابی تا حدودی وضعیت او را مبهم کرده و اگر او که تازه به ‌تمرین گروهی برگشته در این دو هفته آماده شود در ترکیب اصلی قرار خواهد گرفت.
معمای دیگر مربوط به مهاجم نوک خواهد بود. بازی دادن به تمیروف چیزی نیست که در بازی ابتدای فصل کسی دنبالش باشد و او به تنهایی قادر است ترکیب هیجان‌انگیز سرخ‌ها را بهم بریزد اما پاکدل که هنوز در دسترس نیست و مهدی عبدی هم تا آن روز فرصت دارد گل محمدی را متقاعد کند که فیکس باشد؛ کاری که اصلاً در انجامش خوب نیست. اگر مهاجم برزیلی همین روزها بیاید شانس بازی خواهد داشت اما هر روز که بگذرد بازی دادن به مهاجم خارجی که نه فضای فوتبال و لیگ ما را می‌شناسد نه از بازی نفرات کنار دستی‌اش درکی دارد ریسکی بزرگ خواهد بود که غیر عقلانی به نظر می‌رسد مگر اینکه طرف ستاره باشد که حتماً نیست!
نکته ویژه اینکه امید عالیشاه و سیامک نعمتی به عنوان کاپیتان‌های اول و سوم (نعمتی در غیاب وحید امیری کاپیتان سوم است) فصل را از روی نیمکت شروع می‌کنند و تنها اگر ترابی تا آن روز آماده نباشد ممکن است یکی از آنها فیکس شود. غیر از این دو بازیکن با تجربه احتمالاً احمد گوهری، فرشاد فرجی، سینا اسد بیگی، محمد عمری، وحدت هنانوف، حامد پاکدل (اگر از مصدومیت برگشته باشد) به علاوه یکی دو بازیکن جوان دیگر مثل علیرضا خدادادی، علی جودکی یا امید فهیمی روی نیمکت می‌نشینند.