کلید اولیه آزمون پذیرش دستیاری دندانپزشکی منتشر شد

در سایت مرکز سنجش پزشکی؛

کلید اولیه سوالات سی و ششمین دوره آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد.

کلید اولیه آزمون پذیرش دستیاری دندانپزشکی منتشر شد


 


کلید اولیه سوالات سی و ششمین دوره آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد.
به گزارش مهر، سی و ششمین دوره آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی در سال ۱۴۰۱ در ۳۰ تیرماه ۱۴۰۱ در ۱۷حوزه دانشگاه های علوم پزشکی در شهرهای اصفهان، یزد، همدان، مشهد، گیلان، کرمان، قزوین، بندرعباس، شیراز، کرمانشاه، زاهدان، تهران، ارومیه، تبریز، ساری، بابل و اهواز برگزار شد.
در این دوره از آزمون دستیاری دندانپزشکی تعداد یک هزار و ۸۵۱ نفر شرکت کردند که از این تعداد یک هزار و ۱۶۲ نفر زن و تعداد ۶۸۹ نفر مرد بودند.
کلید اولیه سوالات آزمون در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir منتشر شده است.
بر اساس دفترچه راهنمای
ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی، کارنامه حاوی نمره و رتبه (صرف نظر از این که داوطلب مجاز یا غیر مجاز به انتخاب رشته باشد) از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشی در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.
تنها داوطلبانی که با در نظر گرفتن احراز حداقل ۵۰ درصد نمره خام آزمون، مجاز به انتخاب رشـته می‎شوند، می‎توانند رشته/ محل های مورد علاقه خـود را به ترتیب اولویتِ دلخواه، در فرم انتخاب رشته/ محل که در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی همراه کارنامه به آنها ارائه می شود، انتخاب
کنند.
داوطلب می تواند یک رشته را در تمام دانشگاه‎ها یا ترکیبی از چند رشته را در چند دانشگاه، انتخاب کند. در صورتی که داوطلب اقدام به انتخاب رشته/ محل نکند، منصرف محسوب شده و واجد شرایط پذیرش نخواهد بود.
رشته های امتحانی این دوره از آزمون شامل پروتزهای دندانی، آسیب شناسی دهان و فک و صورت، ارتودانتیکس، اندودانتیکس، پریودانتیکس، بیماری های دهان و فک و صورت، جراحی دهان و فک و صورت، دندانپزشکی ترمیمی، دندانپزشکی کودکان، رادیولوژی دهان و فک و صورت است.