دعوت از سرمایه‌گذاران برای مشارکت در تکمیل زنجیره ارزش پتروشیمی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی عنوان کرد:

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از تمام سرمایه‌گذاران، پژوهشگران و فعالان این صنعت برای مشارکت در تکمیل زنجیره ارزش پتروشیمی دعوت کرد.



 


مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از تمام سرمایه‌گذاران، پژوهشگران و فعالان این صنعت برای مشارکت در تکمیل زنجیره ارزش پتروشیمی دعوت کرد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی در آیین بهره‌برداری رسمی از پتروشیمی دی آریا پلیمر خمین، با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی(ره) اظهار کرد: آغاز رسمی فعالیت این مجتمع پتروشیمی در ایام عید غدیر را به تمام مردم خمین و استان مرکزی تبریک می‌گویم و امیدوارم که این مجتمع پتروشیمی با تولید پایدار زمینه‌ساز رشد و توسعه اقتصادی و صنعتی در این منطقه باشد.
وی افزود: این مجتمع تولیدکننده پلی‌پروپیلن، ضمن تأمین مواد مورد نیاز صنایع پایین‌دستی، برای مردم منطقه اشتغال و رونق کسب و کار ایجاد خواهد کرد.
معاون وزیر نفت میزان سرمایه‌گذاری برای ساخت مجتمع دی پلیمر آریا را ۲۵۰۰ میلیارد تومان عنوان و تأکید کرد: برنامه تولید ۱۷ گرید هموپلیمر و ۱۱ گرید کوپلیمر در شرکت پتروشیمی دی پلیمر آریا، نشان‌دهنده دورنگری و تلاش‌ بانیان و دست‌اندکاران ساخت و اجرایی شدن این پروژه مهم است.
شاهمیرزایی با بیان اینکه مدیریت کنترل تولید و مدیریت دفتر توسعه صنایع پایین‌دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی آمادگی کامل برای حمایت‌های لازم در مسیر تأمین خوراک، فروش و بازاریابی محصولات تولیدی را دارد، تصریح کرد: امسال و در سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین صنعت پتروشیمی ایران همچنان مسیر توسعه متوازن خود را با شتاب بیشتری ادامه می‌دهد.
وی ادامه داد: ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی در ابتدای انقلاب حدود ۳ میلیون تن و میزان تولید نیز ۱.۵ میلیون تن بود، اما با تلاش‌های کارکنان و صنعتگران پرتلاش  و متعهد صنعت پتروشیمی امروز شاهد افزایش ظرفیت تولید به بیش از ۹۰ میلیون تن در سال و نیز تولید انواع محصولات پتروشیمیایی در کشور هستیم.
بومی‌سازی دانش فنی، کاتالیست و تجهیزات مورد نیاز صنعت پتروشیمی؛ بزودی
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: در ابتدای انقلاب، مستشاران خارجی از کشور خارج شدند و از سال ۵۷ تا ۶۸ به دلیل شرایط پس از انقلاب و نیز جنگ تحمیلی صنعت پتروشیمی توسعه نیافت، اما پس از جنگ، روند توسعه از سوی جوانان، متخصصان و مهندسان صنعت پتروشیمی با جدیت ادامه یافت و امروز نیز با توجه به تحریم‌ها، ۹۰ میلیون تن ظرفیت تولید با تلاش‌های این جهادگران عرصه صنعت تحقق یافته است.
شاهمیرزایی با بیان اینکه دانش فنی، کاتالیست و تجهیزات مورد نیاز صنعت پتروشیمی به‌زودی در داخل کشور بومی‌سازی خواهد شد، گفت: در بخش طراحی و اجرا و همچنین راه‌اندازی طرح‌ها، اکنون متخصصان و کارشناسان ایرانی نقش‌آفرین
هستد.