جلب رضایت مردم و ایجاد همدلی در دستور کار ما است

مهندس عباس جعفرپور مدیریت عامل سازمان تعاون روستایی گیلان:

به راستی چهره‌های خدمتگزار و مردمی جامعه علی‌الخصوص مهندس جعفرپور مدیر کاردان سازمان تعاون روستایی گیلان که در خدمات‌رسانی و ایجاد رضایت مندی لحظه‌ای غافل نبوده و نیست و هرگز نباید فراموش شود.

جلب رضایت مردم و ایجاد همدلی در دستور کار ما است


 

به راستی چهره‌های خدمتگزار و مردمی جامعه علی‌الخصوص مهندس جعفرپور مدیر کاردان سازمان تعاون روستایی گیلان که در خدمات‌رسانی و ایجاد رضایت مندی لحظه‌ای غافل نبوده و نیست و هرگز نباید فراموش شود.
مهندس جعفرپور از بدنه سازمان جهاد کشاورزی انتخاب گردید. او بانک تجربه است چون سالیان زیادی در این مسیر توانسته است به همشهریان گیلانی خود خصوصاً به روستائیان عزیز و زحمتکش خدمات‌رسانی کند.
آری استان گیلان یکی از بالاترین شاخص‌های تحصیل و سطح سواد را در کشور دارا است و مردم این استان را به مردمانی فرهیخته، عالم و فرهنگ‌مدار می‌شناسند و همین شرایط خاص باعث شده که استان گیلان، اکنون سهم عمده‌ای در شکوفایی و رونق فرهنگ و صنعت خصوصاً کشاورزی این سرزمین داشته باشد .
شایان ذکراست هفته گذشته بطور سرزده به سازمان تعاون روستایی واقع در فلکه انتظام شهر رشت به دفتر مهندس جعفرپورمراجعه کردیم و ایشان هم طبق معمول با آغوشی باز از ما استقبال بعمل آورد. ابتدا سوال کردیم که شنیده‌ایم سازمان تعاون روستایی گیلان در زمینه توزیع در ایام عید در سطح کشور به لحاظ رضایت مندی مقام اول را کسب نموده است ما هم باید به عنوان یک خبرنگار این مورد مهمّ را اطلاع‌رسانی کنیم چون در مقابل چهره‌های خدمتگزار که می‌توانند از سایر مدیران در کسب مقام سبقت بگیرند وظیفه‌ای داریم تا مدیران نمونه را معرفی کنیم.
گفتنی است مدیرعامل سازمان تعاون روستایی گیلان
در خصوص توزیع مرکبات ایام تعطیلات عید گفت: از
 26 اسفند ماه 1400 عملیات حمل میوه از سردخانه ذخیره‌سازی، به مراکز عرضه میوه طرح تنظیم بازار نوروز 1401 در گیلان آغاز شد. که بیش از 50 غرفه و مرکز فروش در شهر رشت مرکز گیلان و شهرستان‌های سراسر استان با آمادگی توزیع پرتقال و سیب با نرخ مصوب با قیمت هر کیلو پرتقال تامسون با 10 هزار تومان سیب قرمز 11 یازده هزار تومان سیب سفید 12 هزار تومان در میان عموم مردم گیلان توزیع گردید.
مهندس جعفرپور افزود که استقبال مردمی از توزیع میوه طرح تنظیم بازار توسط شبکه تعاون روستایی گیلان چشمگیر بوده که در روز جمعه 27 اسفند سال 1400 همزمان با میلاد مسعود ولی عصر (عج) مراکز عرضه میوه طرح تنظیم بازار شهرستان‌های گیلان رسماً شروع به کار کرد که مشاهدات و گزارشات دریافتی از ناظرین غرفه، حکایت از استقبال گرم و حضور گسترده متقاضیان جهت دریافت میوه در مراکز عرضه میوه طرح تنظیم بازار میوه نوروزی و نشان از اقبال و اعتماد مردمی دارد که جا دارد از حمایت‌های مدیریت عامل سازمان تعاون روستایی ایران در زمینه صدور مجوز به موقع و حمایت‌های همه‌جانبه‌ای که داشتند تشکر کنیم.
 خوشبختانه توانسته‌ایم با بیش از 50 غرفه و مرکز فروش در شهر رشت و شهرستان‌های استان کار توزیع مرکبات را با نرخ مصوب شروع کنیم تا در تعطیلات ایام نوروزی مردم عزیز گیلان بتوانند از امکانات سازمان تعاون روستایی کاملاً بهره‌مند شوند. قابل ذکر است برای اولین بار در کشور طرح کشاورزی قراردادی برنج در استان‌های شمالی اجرایی شد. که باید عنوان شود در راستای تحقق تصویب‌نامه شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی از محصولات اساسی و استراتژیک برای اولین بار در کشور بعد از مدتها کار کارشناسی و رایزنی بین نهادهای مختلف طرح کشاورزی قراردادی برنج پیاده‌سازی و اجرایی شد که در کشاورزی قراردادی بین کشاورز و مباشر که اتحادیه مرکزی شرکت‌های تعاونی تولید روستایی است قراردادی منعقد می‌شود تا براساس آن مباشر موظف است بذر و نهاده‌های کشاورزی ضروری از قبیل کود و سم را بدون هیچگونه پیش‌پرداختی و از طریق پشتیبان طرح یعنی شرکت خدمات حمایتی تأمین و هزینه آن را هنگام تحویل محصول از کشاورز کسر کنند که البته مباشر براساس تفاهم‌نامه منعقده بین صندوق بیمه محصولات کشاورزی کلیه قراردادهای مذکور را تحت پوشش بیمه قرار داده و هزینه آن همانند سایر موارد ابتدا از طرف دولت پرداخت و در زمان فروش محصول تسویه
می‌گردد.
گفتنی است مقامات مرکزی با تمام توان و تلاش خود درخصوص توسعه و تقویت کشاورزی حرکت می‌کنند تا با حمایت کشاورزان عزیز انگیزه و امیدواری بیشتری ایجاد کنند و همچنان با استقبال کشاورزان از این طرح خوشبختانه تاکنون بیش از 6322 هکتار از مزارع برنج  تحت پوشش کشاورزی قراردادی قرار گرفته است و بیش از 1100 تن انواع اقلام بذر براساس توافق در اختیار کشاورزان قرار گرفته و پیش‌بینی می‌شود تا در سال جاری 15805 تن برنج از محل این طرح برداشت شود و بخشی از آن جهت تنظیم بازار در اختیار دولت قرار گیرد.
مدیرعامل مردمی سازمان تعاون روستایی گیلان همچنان افزود: در پی اجرای سیاست‌های ملی در راستای تحقق تصویب‌نامه شورای قیمت‌گذاری کشور و سیاست‌های حمایتی از محصولات اساسی و استراتژیک برای اولین بار در سطح استان گیلان با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی اقدامات آموزشی – تبلیغی – ترویجی قرارداد کشت قرارداد برنج اجرا و منعقد گردید. مهندس جعفرپورهمچنین افزود مباشر براساس تفاهم‌نامه منعقده بین صندوق بیمه محصولات کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی، کلیه قراردادهای مذکور را تحت پوشش بیمه قرار داده و زمینه آن را همانند سایر موارد ابتدا از طرف دولت پرداخت و در پایان از محل دریافت و فروش محصول با تخفیف 10 درصدی از سوی سازمان تعاون مرکزی ایران توصیه می‌گردد. گفتنی است خوشبختانه میزان استقبال اولیه شالیکاران از ورود به کشت قراردادی برنج تاکنون چشمگیر بوده و صدها هکتار شالیزار وارد قرارداد کشت با مباشرین شده است و ارقام بذرهای خزر و گیلانه براساس توافق در اختیار کشاورزان عزیز گیلان قرار گرفته است.
مهندس جعفرپور مدیرعامل مردمی و کاردان سازمان تعاون روستایی با اشاره به گوشه‌ای از عملکرد خود در گیلان نشان داده است که مرد عمل می‌باشد. او کمتر حرف می‌زند اما بیشتر کار می‌کند حتی اهل تبلیغات هم نیست. امّا به اطلاع رسانی و ایجاد امید وانگیزه در میان کشاورزان زحمتکش اعتقاد زیادی دارد و باید به این مدیر بومی و متخصص خداقوت بگوئیم.
امیدواریم مدیران مرکزی با تقویت و تشویق این مدیران لایق بتوانند انگیزه بیشتری برای سایر مدیران ایجاد کنند.
در پایان جا دارد از سرکار خانم صلواتی رئیس اداره روابط عمومی سازمان تعاون روستایی گیلان که با حوصله و مرتب به ارائه خبرهای حساس و امیدوارکننده به اهل رسانه ارسال می کند کمال تشکر را داشته باشیم.
رشت:سیداکبر خوشحال