مجتمع فولاد شهرستان گناوه ۱۲۰۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم:

مجتمع فولاد شهرستان گناوه ۱۲۰۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت



نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: مجتمع فولاد شهرستان گناوه حدود ۱۲۰۰ نفر اشتغال‌زایی و
۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری ایجاد می‌کند.
به گزارش مهر، عبدالکریم جمیری در گفتگو با خبرنگاران در گناوه اظهار داشت: یکی از برنامه ریزی های مهمی که امروز باید با جدیت دنبال شود سرمایه گذاری بخش خصوصی با هدف ایجاد اشتغال پایدار در سطح استان بوشهر به ویژه در شمال استان که دارای ظرفیت‌های بسیار مهمی است.
نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: در اواخر دولت گذشته یکی از سرمایه گذاران بخش خصوصی و بومی پیشنهادی برای راه اندازی مجتمع فولاد در شهرستان گناوه استان بوشهر داشت و علیرغم نبود معدن آهن در استان اعلام کردند که آمادگی انتقال سنگ به استان و راه اندازی مجتمع در کنار دریا را دارد.
وی گفت: در همین راستا با وزیر سابق صمت رایزنی و موافقت و مقدمات کار آماده شد و در ادامه کار در دولت سیزدهم نیز با وزیر فعلی برای تاکید و بالا بردن توان و ارتقا و افزایش ظرفیت این مجتمع مذاکرات و رایزنی‌هایی شده است.
وی ادامه داد: مقدمات راه اندازی این مجتمع فولاد در سطح استان انجام شده است، مجوزهای لازم صادر و مکان یابی و زمین در اختیار
قرار گرفته است و کارگروه اقدام نیز برای سرعت بخشی در کار این مجتمع در سطح استان تشکیل شده است.
وی تصریح کرد: در صورت نهایی شدن این مجتمع فولاد و با
سرمایه گذاری مد نظر سرمایه گذار، این مجتمع حدود هزار و ۲۰۰ نفر اشتغال زایی و ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری ایجاد کند.
وی پیرامون جاده‌های گناوه – میشان و دیلم - گناوه گفت: جاده گناوه - میشان هم از ناحیه نمایندگان استان‌های همجوار و هم ما
مورد نظر و در حال پیگیری است ولی شرایط اقتصادی و مالی دولت نیز شرایط خاصی است که باید مدنظر گرفته شود.
نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: قسمتی از این مسیر که حدود ۵ کیلومتر تا تاجملکی می‌تواند آسفالت شود و طبق گزارش‌های دریافتی و پیگیری‌های انجام شده به مناقصه رفته است.وی گفت:تکمیل جاده گناوه به دیلم نیز جز موارد اساسی مورد تاکید است.