ثبت‌نام بیش از ۴۸ هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن در گلستان

مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان:

مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان از ثبت‌نام بیش از ۴۸ هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن در گلستان خبر داد.

 

 


گرگان-قهرمان
مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان از ثبت‌نام بیش از  48 هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن در گلستان خبر داد.
محبوبی مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان درباره آخرین آمار ثبت نام متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن در استان گفت: تاکنون 48046 متقاضی در استان گلستان تا 25 دی‏ماه سال‏جاری در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند .
وی در خصوص جزئیات آمار ثبت نام کنندگان اعلام کرد:تاکنون در شهر گرگان 17224، در شهر مینودشت 4779 ، در شهر آق قلا 2931 ، در شهر گنبد 2909 نفردر سامانه نهضت ملی نام نویسی
کرده اند.
محبوبی در خصوص جزئیات ثبت‌نام مردان مجرد بالای ۲۳ سال سن در طرح نهضت ملی مسکن تشریح کرد: در راستای حمایت و تسهیل در ازدواج جوانان، ثبت نام مردان مجرد متقاضی در طرح­ های حمایتی تامین مسکن وزارت راه و شهرسازی صورت می‌پذیرد و ثبت نام متقاضیان از ساعت ۱۲ ظهر روز دوشنبه 20 دی‏ماه سال‎جاری آغاز شده و به مدت یک ماه ادامه دارد.
وی ادامه داد:متقاضیان مرد مجرد با داشتن حداقل ۲۳ سال در هنگام ثبت نام تا ۴۴ سال تمام  فاقد سابقه مالکیت مسکن و یا زمین با کاربری مسکونی و دارا بودن سابقه سکونت در شهر محل تقاضا براساس ضوابط ابلاغی وزارت راه و شهرسازی و عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن  می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند و در صورت احراز این شرایط، تایید اولیه خواهند شد.
وی افزود:متقاضیان قبل از انعقاد قرارداد واگذاری واحد مسکونی تعهدنامه محضری مبنی بر تحویل عقدنامه ازدواج رسمی باید ارائه نمایند.
مهندس محبوبی در خصوص جزئیات شرایط انعقاد قرارداد و تحویل واحد مسکونی به متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن تصریح کرد: در اتصال کلیه متقاضیان ثبت‌نامی به پروژه‌ها و تحویل واحدها اولویت با متقاضیان متاهل است و نهایی شدن ثبت‌نام و انعقاد قرارداد با متقاضی در زمان انجام انتخاب واحد پروژه تخصیصی براساس ضوابط ابلاغی وزارت
راه و شهرسازی و منوط به واریز سهم آورده ابلاغی، ارائه عقد نامه رسمی ازدواج به اداره کل راه و شهرسازی استان و درج آن در سامانه است.
وی با اشاره به این که نتایج اولیه استعلامات از سوی وزارت راه و شهرسازی اعلام می‏شود، توضیح داد: به زودی نتیجه پالایش اولیه ثبت نام متقاضی اعلام می‏شود و در سامانه نهضت ملی مسکن (ثمن)
قابل مشاهده خواهد بود.
وی افزود: تعداد متقاضیان حائز شرایط تاکنون 19841 نفر بوده که با توجه به اینکه پالایش متقاضیان جدید هنوز ادامه دارد، با پایش جدید تعداد متقاضیان واجد شرایط افزایش پیدا می‏کند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان در پایان خاطر نشان کرد:مهلت ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن  ویژه مردان مجرد بالای ۲۳ سال سن تا  پایان روز چهارشنبه 20 بهمن سال‏جاری در سامانه   https://saman.mrud.ir ادامه دارد.
لازم به ذکر است با توجه به ادغام طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن، در حال حاضر برای 2314 واحد توسط اداره کل راه و شهرسازی استان  تامین زمین انجام شده که 958 واحد در قالب 52 پروژه در شهرهای استان در حال اجرا
می‏باشد.