مدل گل خوردن پرسپولیس نشان می دهد تیم نیاز به کار دارد

فرزاد آشوبی پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس:

مدل گل خوردن پرسپولیس نشان می دهد تیم نیاز به کار دارد

 



فرزاد آشوبی پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس  درباره تساوی یک بر یک دیدار تیم‌های پدیده و پرسپولیس گفت: این نتیجه در فوتبال طبیعی است اما اگر پرسپولیس برخی موارد را اصلاح نکند، در آینده هم چنین نتایجی تکرار خواهد شد. مدل گل خوردن پرسپولیس در بازی با پدیده نشان می‌دهد شکل دفاعی این تیم نیاز  به کار و پیشرفت دارد.
وی در مورد اینکه در صورت اصلاح نشدن چه مواردی نتایج این چنینی تکرار می‌شود توضیح داد: پرسپولیس جدا از اینکه موقعیت‌های خوبی را در هر مسابقه از دست می‌دهد، در دفاع تیمی هم فرصت‌های زیادی به حریف می‌دهد. با تکرار شدن این موارد احتمال موفقیت کمتر خواهد شد و قطعا باید این مسائل ترمیم شود.
هافبک سابق پرسپولیس در خصوص اینکه چگونه می‌توان چنین نقص‌هایی را برطرف کرد گفت: برخی موارد باید از لحاظ تاکتیکی اتفاق بیفتد و از طرفی پرسپولیس نیاز به جذب بازیکن هم دارد. بارها هم این موضوع گفته شده است که پس از جدایی  احمد نوراللهی، محمد حسین کنعانی‌زادگان و شهریار مغانلو که ستون فقرات این تیم بودند، بازیکنی با استاندارد این نفرات جذب نشد. بازیکنان خوبی به پرسپولیس آ‌مدند اما نتوانستند کیفیت این سه بازیکن را تکرار کنند.
آشوبی در مورد اینکه آیا دست کم گرفتن پدیده  هم در ثبت این تساوی موثر بود، پاسخ داد: به دست کم گرفتن حریف و اینگونه مسائل اعتقادی ندارم زیرا پرسپولیس بازی را خوب شروع کرد اما نتوانست آن فشار را حفظ کند. ضربات ایستگاهی و اتفاقات در فوتبال می‌تواند خیلی تعیین کننده باشد. وقتی به حریف فضا می‌دهید و از موقعیت‌ها به خوبی استفاده نمی‌کنید، امکان دارد جریان بازی برعکس شود. پرسپولیس در بخش دفاع تیمی نیازمند تلاش و کار بیشتری است.