حذف سرخابی ها به نفع هیچ کسی نیست

علی کفاشیان رئیس سابق فدراسیون فوتبال:

حذف سرخابی ها به نفع هیچ کسی نیست

 



علی کفاشیان رئیس سابق فدراسیون فوتبال  در خصوص اینکه سالهای قبل چگونه مجوز حرفه‌ای سرخابی ها صادر می‌شد، گفت: این بخش در زمان قبل هم به باشگاهها ابلاغ می‌شد و AFC به ما مهلت می‌داد تا این مشکلات را حل کنیم. فکر می‌کنم AFC و بخش‌هایی که نظارت داشتند مدت زیادی را صبر کردند و در آخر تصمیم گرفتند که سرخابی‌ها را از لیگ قهرمانان حذف کنند. مواردی بود که نیاز به مجوز دولت داشت اما این کارها انجام نمی‌شد.
وی افزود: محروم شدن پرسپولیس و استقلال از آسیا از لحاظ مالی و غیره به نفع ما و فیفا نیست. این موضوع بهترین فرصت برای باشگاه‌ها است تا به سمت ساختار حرفه‌ای بروند و قوانین لازم را اصلاح کنند. مدیران باشگاه‌ها نباید به فکر بازی های تیم باشند. فکر نمی‌کنم در هیچ ساختار حرفه‌ای دو تیم زیر نظر یک نفر باشد و ساختارهایی مانند بحث مالکیت و حق پخش و مباحث مالیاتی باید درست شوند.
رئیس سابق فدراسیون فوتبال ادامه داد: وقتی شخصی مالکیت یک باشگاه را برعهده می‌گیرد باید طی یک یا دو سال ببیند که اوضاع چگونه است. آنها می‌توانند در باشگاه خود آکادمی تشکیل دهند و برای آنها وقت بگذارند و این اشتباه است که مدیران باشگاه‌ها به دنبال تیم هستند و با مربیان تیم درگیر می‌شوند و این زیبنده باشگاههای فوتبال ما نیست. زمانی که در فدراسیون دوومیدانی بودم زمینی در آفتاب انقلاب گرفتیم و قصد ساخت آن را داشتیم. این زمین 77 هزار متر بود و آن را به پرسپولیس دادیم و با توجه به این که کسی به این زمین حتی  نگاه نمی کرد به زمین دوومیدانی تبدیل شد. مدیر باید به فکر ساختار
 باشگاه باشد.