کمک‌های بین المللی برای اتباع افغانستانی کمتر از ۵ درصد هزینه‌هاست

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور:

کمک‌های بین المللی برای اتباع افغانستانی کمتر از ۵ درصد هزینه‌هاست



معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه در جریان تحولات اخیر افغانستان ۵۰۰ هزار نفر از اتباع این کشور وارد ایران شدند، گفت: کمک‌های بین المللی برای اتباع افغانستانی مقیم ایران کمتر از پنج درصد هزینه‌های آنان است.
به گزارش  ایرنا، حسین ذوالفقاری  در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با فیلیپو گراندی کمسیرعالی  سازمان ملل متحد در امور پناهندگان با قدردانی از این سازمان بابت تلاش‌ها و همکاری‌های خوب این سازمان برای کمک به آوارگان، گفت: با توجه به تحولاتی که افغانستان روی داده بود از قبل که این مساله را پیش بینی کرده بودیم با کمیساریا آن را در میان گذاشتیم که چه اتفاقاتی ممکن است در منطقه بیفتد.
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ادامه داد: در نشست امروز به چند نکته اشاره شد اول اینکه حدود ۴ میلیون آواره و اتباع غیرمجاز افغانستان در جمهوری اسلامی حضور دارند و در سال جاری هم ۵۰۰ هزار نفر اضافه شد. تلاش زیادی شد تا از مهاجرت های غیرضرور جلوگیری شود.  
ذوالفقاری با اشاره به همکاری‌های خوب انجام شده در مرزها و هماهنگی با مسئولان طالبان برای جلوگیری از مهاجرت‌های غیرمتعارف و گسترده، گفت: چندصد نفر که هنوز متقاعد نشدند به افغانستان برگردند در اردوگاه‌های شهرهای مرزی کشور اسکان داده می‌شوند. اما تاکید کردیم همه کمک‌های بین‌المللی کمتر از ۵ درصد هزینه‌هایی است که پناهندگان در کشور ما دارند.وی افزود: حدود ۵۲۶ هزار دانش‌آموز افغانستان درحال تحصیل داریم که ۱۲۰ هزار نفر از فرزندان افراد غیرمجاز هستند. در زمینه تزریق واکسن، بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار دُز واکسن به اتباع تزریق کرده و در حوزه بهداشت و درمان و بیماری کرونا تفاوتی بین ایرانیان و اتباع مجاز و غیرمجاز افغانی قائل نشدیم.