۷۰ درصد بافت روستایی رودهن فرسوده است

بخشدار رودهن :

بخشدار رودهن گفت:طبق اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۷۰ درصد بافت روستایی در سطح بخش رودهن فرسوده است که نیاز به بازسازی و یا ساخت مجدد دارند.

۷۰ درصد بافت روستایی رودهن فرسوده است

رودهن-امیرحسین صادقعلی
بخشدار رودهن گفت:طبق اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 70 درصد بافت روستایی در سطح بخش رودهن فرسوده است که نیاز به بازسازی و یا ساخت مجدد دارند.
به گزارش خبرنگار آفرینش، حمیدرضا ذوالفقاری افزود:طبق هماهنگی‏ها و جلسات متعدد با مدیران استانی و شهرستانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مقرر شد که منازل فرسوده در سطح روستاهای بخش رودهن شناسایی و جهت دریافت تسیهلات ساخت و یا مقاوم سازی معرفی شوند.
بخشدار رودهن اظهار داشت:در همین راستا پرداخت تسهیلات
100 میلیون تومانی با کارمزد 5 درصد و مدت بازپرداخت 20ساله برای ساخت ویا مقاوم سازی منازل روستایی در بخش رودهن در دستور کار قرار گرفت.
همچنین افراد واجد شرایط
می توانند از وام های 30 میلیون تومانی بلاعوض ویژه ساخت مسکن نیز استفاده نمایند.
ذوالفقاری با بیان اینکه بخش رودهن بر روی گسل زلزله قرار گرفته و منازل روستایی نیاز به بازسازی و مقاوم سازی دارند، افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) با همکاری صندوق مهر ولایت اقدام به پرداخت تسهیلات
80 میلیون تومانی بلاعوض برای روستائیان تحت پوشش این نهاد می‏کند.
وی ادامه داد: در کنار تسهیلات
ذکر شده سازمان بهزیستی نیز به خانواده تحت پوشش و دارای دو معلول 86 میلیون تومان و خانواده های یک معلول 50 میلیون تومان بصورت بلاعوض برای ساخت مسکن و مقاوم سازی منازل در روستاها اعطا خواهد کرد.
ذوالفقاری با تاکید بر اینکه افراد واجد شرایط هرچه سریعتر از این تسهیلات ارزشمند استفاده نمایند تصریح کرد:مقاوم سازی و یا ساخت منازل روستایی بسیار ارزانتر از شهرها است و این فرصت خوبی برای
مقاوم سازی و یا ساخت منازل روستایی و جلوگیری از خطرات احتمالی است.
بخشدار رودهن در پایان گفت: دهیاران روستاهای بخش رودهن بویژه مهرآباد، جورد، آردینه و وسکاره نسبت به شناسایی افراد واجد شرایط و نیازمند و معرفی آنان به بنیاد مسکن
انقلاب اسلامی، کمیته امداد و بهزیستی اقدام نمایند.