انجام بیش از ۱۸۰۰بازرسی و نمونه برداری از صنایع استان

مدیرکل استاندارد یزد:

مدیرکل اداره استاندارد استان یزد گفت :از ابتدای امسال تاکنون، یک هزار و ۸۶۸ بازرسی و نمونه برداری از واحدهای تولیدی و صنعتی سطح استان یزد انجام شده است.

يزد-اکبر خیرخواه
مدیرکل اداره استاندارد استان یزد گفت :از ابتدای امسال تاکنون، یک هزار و 868 بازرسی و نمونه برداری از واحدهای تولیدی و صنعتی سطح استان یزد انجام شده است.
محمدرضا زارع بنادکوکی که در جمع کارشناسان و روسای دوایر حوزه معاونت ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد استان یزد، به ارائه گزارش عملکرد دوره‏ای مشغول بود، افزود:از تعداد گفته شده، یک هزار و194مورد آن مربوط به نمونه برداری از واحدهای تولیدی تحت پوشش سطح استان می‎باشد که بازرسان مربوطه، از این واحدها 674 مورد نیز بازرسی انجام داده اند.
این مسئول در توضیح شرح وظایف اداره کل استاندارد استان یزد ادامه  داد:بازرسی و نمونه برداری کارشناسان و بازرسان استاندارد استان یزد به خط تولید،بسته بندی و انبار کارخانه‎ها و واحدهای تولیدی مشمول استاداردهای اجباری و تشویقی محدود نمی‎شود و کالاهای مشمول استاندارد اجباری در مراکزعرضه، توزیع وخرده فروشی‎ها نیز مورد بازرسی و نمونه برداری قرار می‎گیرند.
زارع پیرواین توضیحات افزود:با توجه به شرح وظایف تکلیفی و برنامه ابلاغی از سوی ستاد مرکزی سازمان ملی استاندارد ایران، که نخست به صورت سالانه و سپس به شکل دوره‏ای و با توجه به اهمیت و حساسیت بازار می‎باشد، رسته های مختلف شغلی از قبیل، غذایی، برق و الکترونیک، لوازم خانگی و...در دستور کار قرار گرفته و کار بازرسی و نمونه برداری توسط بازرسان و کارشناسان استاندارد انجام می‎شود.
مدیرکل اداره استاندارد استان یزد تصریح کرد:محور این عملکرد حوزه‎ی اجرای استاندارد این اداره کل می‏باشد که در راستای انجام طرح طاها(طرح اجرای هماهنگ استاندارد)و طی مدت گفته شده 3هزار و دویست و
چهل و سه مورد بازرسی و نمونه برداری نیز از واحدهای صنفی استان انجام شده است که از این تعداد 3 هزار بازرسی و مابقی نمونه برداری می‎باشد.
مدیرکل اداره استاندارد استان یزد در پایان گفت:متعاقب نمونه‏برداری کالاها از واحدهای تولیدی و سطح بازار،مرحله‏ی  آزمون فرآورده ها آغاز می‏شود، که ضروری است نمونه‏ها شرایط انطباق با استانداردهای ملی مربوطه را احراز نمایند که در غیراینصورت، مراتب قانونی تذکر، اخطار، جمع‏آوری ، توقیف و معرفی متخلفین به مراکز حقوقی و قضایی توسط دوایر مرتبط انجام می‏شود.