رئیسی در مراسم تحلیف: از هر طرح دیپلماتیک برای لغو تحریم‌ها حمایت می‌کنیم

رئیس‌جمهور گفت: تحریم‌ها علیه ملت ایران باید لغو شوند و هر «طرح دیپلماتیک» که این هدف را محقق کند، مورد حمایت ماست.

رئیس‌جمهور گفت: تحریم‌ها علیه ملت ایران باید لغو شوند و هر «طرح دیپلماتیک» که این هدف را محقق کند، مورد حمایت ماست.
به گزارش مهر، حجت‌الاسلام
سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور پس از ادای سوگند در مراسم تحلیف که  در صحن مجلس شورای اسلامی با حضور مقامات داخلی و خارجی و نمایندگان مجلس برگزار شد، اظهار کرد: سلام بر ملت ایران و سلام بر مهمانان ارجمند و خانواده معزز شهیدان، رؤسای محترم جمهور، معاونین رئیس جمهور، نخست وزیران گرامی، وزرای امور خارجه، نمایندگان ویژه کشورها و سازمان‌های بین‌المللی، سفرای محترم و رؤسای محترم گروه‌های جهادی. سلام به نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سلام به همه مقامات محترم لشگری و کشوری، اعضای شورای نگهبان و همه مسئولین عالی رتبه.
رئیسی ادامه داد: طلوع انقلاب اسلامی در ایران فصل نوینی از آزادی، مشارکت سیاسی و مردم سالاری را در تاریخ کشورمان به ثبت رسانید. قانون اساسی جمهوری اسلامی به عنوان میثاق ملی در اصل ششم، همه نهادهای حاکمیتی را محصور اراده و رأی مردم دانست.وی افزود: اینک بار دیگر اراده ملت تجلی پیدا کرد تا این خدمتگزار به آرمان‌های والایی سوگند وفاداری یاد کند که ۴۰ سال پیش توسط امام بزرگوار به ثمر نشست. مردم برای پیمودن مسیر انقلاب عزمی راسخ دارند. اراده آنها قرار گرفتن کشور در مسیر پیشرفت، عدالت، آزادی و عزت است.
حجت الاسلام رئیسی گفت: ملت ایران با انقلاب اسلامی در برابر شرق و غرب ایستاد تا ثابت کند مردم سالاری دینی شیوه جدیدی از حکمرانی است که می‌تواند سنت، دین و دنیا را به ارمغان آورد. ایران بزرگ، پر افتخار و تاریخ ساز در حالی وارد قرن جدیدی می‌شود که بیش از ۴۰ سال است که خورشید مردم سالاری دینی در آن طلوع کرده و اکنون در آغاز گام دوم قرار دارد.
وی گفت: امروز دولت جدید در جایی ایستاده که تمدنی جهانی آن را ساخته است. فرهنگی که قرن‌ها در تاریخ بشریت پیشرو بوده است و با ترکیب یکتاپرستی و پیشرفت، الگویی از زیست معنوی را ارائه داده است. فرهنگ و تمدن ایران بزرگ آن‌گاه که پذیرای اسلام شد، الگوی پیشرفت را بازآفرینی کرد و سرآمد دانش و ادب در جهان گردید.