طرح "صیانت داخلی" وضیافت خارجی

اشکال از خودماست که بی جهت مدام خود را سوژه رسانه های خارجی می کنیم و با عدم همگرایی مناسب با رسانه های داخلی، ضیافت تبلیغاتی را برای جریان های خارج نشین فراهم می سازیم.

طرح "صیانت داخلی" وضیافت خارجی

اشکال از خودماست که بی جهت مدام خود را سوژه رسانه های خارجی می کنیم و با عدم همگرایی مناسب با رسانه های داخلی، ضیافت تبلیغاتی را برای جریان های خارج نشین فراهم
می سازیم. طرح "صیانت از فضای مجازی" از سوی نمایندگان مجلس در دستورکار قرار گرفت اما جلسه به صورت غیرعلنی برگزار شد و خبرچندانی از کیفیت و نحوه پیگیری آن به بیرون مخابره نشد.
این ناهماهنگی های داخلی باعث شده تا رسانه های خارجی هرآنچه را که دوست داشتند با مخلوط کردن اطلاعات درست و غلط به خورد مخاطب بدهند و از آن قبایی برای خود بدوزند. اینکه در طرح صیانت چه کیفیتی برای فعالیت شبکه های اجتماعی و به طورکلی فضای مجازی درنظرگرفته شده، موضوعی نیست که بتوان آن را بدون رضایت جامعه اعمال کرد. چرا که امروز فضای مجازی با تمامی امور اجتماعی و اقتصادی جامعه درهم تنیده شده است.
اما آنچه ملاک اصلی بحث است،چرایی و عدم هماهنگی در حوزه اطلاع رسانی است که همواره باعث بروز شانتاژها و تخریب های رسانه ای بوده است. باید از مسئولان و نهادهای اطلاع رسانی رسمی در نهادهای مختلف پرسید که چرا باید رسانه های خارجی تفسیر کننده تصمیمات آنها در عرصه خبر باشند. مردم برای اطلاع از آنچه که در جلسه غیرعلنی مجلس رخ داده به شبکه های خارجی چشم می دوزند و مشخص است که این شبکه ها نیز با چه سیاستی اخبار را تفسیر می کنند.
به نظر نمی رسد مسائلی همچون فضای مجازی جنبه امنیتی داشته باشد و اگر هم دارد نباید مردم در داخل کشور از کم و کیف آن بی خبر باشند و بخواهند اخبار را از رسانه های خارجی دنبال کنند. نتیجه این رفتار چیزی جز بی اعتمادی به تصمیمات و عملکرد کارگزاران نظام نیست.