آتش نشانان تهران رکورد جدیدی در مهار آتش صنعت نفت جهان ثبت کردند

آتش نشانان تهران رکورد جدیدی در مهار آتش صنعت نفت جهان ثبت کردند


آتش نشانان تهران رکورد جدیدی در مهار آتش صنعت نفت جهان ثبت کردند.
به گزارش ایرنا، معاون وزیر نفت گفت: از مهار سه ساعته آتش سوزی پالایشگاه تهران و خاموشی در ۲۴ ساعت و بازگشت به فعالیت از روز بعد صحبت می‌کنیم که یکی از بهترین رکوردها در خاموشی آتش سوزی صنعت نفت در جهان محسوب می‌شود.
صالح آبادی در مراسم تقدیر از آتش نشانان عملیات اطفای حریق پالایشگاه تهران افزود: حادثه در حوالی ۷ عصر شروع شد و ما در ساعت
 ۱۰ شب گفتیم که آتش کنترل شد و در کمتر از ۲۴ ساعت هم به طور کامل آتش خاموش و عملیات خنک سازی انجام شد.
صالح آبادی اظهار داشت: آتش سوزی در مخازن بالای پالایشگاه
 رخ داده بود و سرایت به مخازن مجاور می توانست حجم حادثه را گسترش دهد و سرایت به مخازن گاز آن را از مهار و کنترل خارج می کرد.
معاون وزیر نفت گفت: فرماندهی درست حادثه منجر به جلوگیری از تلفات و گسترش حادثه و جلوگیری از وقوع انفجار در پالایشگاه شد.
وی خاطر نشان کرد: شروع سریع خنک سازی مخازن اطراف برای جلوگیری از وقوع حادثه جدید و خسارت به مخازن قابل تقدیر و ثمره فرماندهی درست بود.
صالح آبادی ادامه داد: شایعات مختلفی در پی این حادثه رواج یافت مانند انفجار مخازن گاز که می توانست منجر به وقوع زلزله هشت ریشتری شود و مردم را نگران می ساخت و این نگرانی کار عملیات را دشوار
می کرد.
وی افزود: اگر توان آتش نشان و امکانات محدود بود و متمرکز
 به خاموش سازی می شد و خنک سازی مخازن را فراموش می کردیم
 نمی توانستیم اکنون ادعا کنیم که همه عملیات در ۲۴ ساعت تکمیل شد.صالح آبادی تاکید کرد: این هماهنگی بین صنعت نفت و آتش نشانی نمونه موفق یک کار تیمی بود و باید درس آموخته های مدیریتی و علمی این کار به سایر شهرها نیز منتقل شود.