با گرسنگی کشیدن لاغر نشوید!

برخی افرادی که اضافه وزن دارند، یا حتی فقط احساس می کنند که دچار اضافه وزن هستند، به شویه های مختلف و در زمان های خاصی از روز، از خوردن غذا خودداری می کنند، برخی صبحانه را حذف می کنند وبرخی شام را و برخی دیگر روی به گرسنگی ممتد آورده . تنها با آب و یا آب میوه در تلاش اند تا به وزن مطلوب خود برسند. گذشته از این که باید بدانيم وزن مطلوب در شرایط فرهنگی مختلف، معنای متفاوتی دارد باید این نکته مهم را نیز در نظر داشته باشیم که سالبریتی گرایی مفرط گاهی موجب می شود نوجوانان و جوانان روی به افراط در رژیم غذایی آورده و در نهایت به سلامتی بدن خود آسیب بزنند.گرسنگی عوارض جانبی زیادی برای بدن ‌ما ندارد؛ افت قندخون، اختلالات هورمونی، اختلالات خلق و خو، و ناتوانی در تمرکز ناشی از گرسنگی پدید می‌آیند. اگر می‌خواهید حوصله و تمرکز و خلق و خوی‌تان را مانند سابق تنظیم کنید بهتر است به‌موقع غذا بخورید و از غذاهای سالم استفاده کنید.هنگامی‌که کربوهیدارت‌های پیچیده – میوه، سبزیجات، و غلات کامل – مصرف نکنید، قند خون ما افت می‌کند. زمانی‌که این شرایط رخ می‌دهد، توانایی ما برای تمرکز و هشیارماندن کم می‌شود.در حقیقت ما با نخوردن نه تنها به فرایند لاغری خود کمک نمی‌کنیم بلکه از آن دور هم می‌شویم.

با گرسنگی کشیدن لاغر نشوید!



برخی افرادی که اضافه وزن دارند، یا حتی فقط احساس می کنند که دچار اضافه وزن هستند، به شویه های مختلف و در زمان های خاصی از روز، از خوردن غذا خودداری می کنند، برخی صبحانه را حذف  می کنند وبرخی شام را و برخی دیگر روی به گرسنگی ممتد آورده . تنها با آب و یا آب میوه در تلاش اند تا به وزن مطلوب خود برسند. گذشته از این که باید بدانيم وزن مطلوب در شرایط فرهنگی مختلف، معنای متفاوتی دارد باید این نکته مهم را نیز در نظر داشته باشیم که سالبریتی گرایی مفرط گاهی موجب می شود نوجوانان و جوانان روی به افراط در رژیم غذایی آورده و در نهایت به سلامتی بدن خود آسیب بزنند.گرسنگی عوارض جانبی زیادی برای بدن ‌ما ندارد؛ افت قندخون، اختلالات هورمونی، اختلالات خلق و خو، و ناتوانی در تمرکز ناشی از گرسنگی پدید می‌آیند. اگر می‌خواهید حوصله و تمرکز و خلق و خوی‌تان را مانند سابق تنظیم کنید بهتر است به‌موقع غذا بخورید و از غذاهای سالم استفاده کنید.هنگامی‌که کربوهیدارت‌های پیچیده – میوه، سبزیجات، و غلات کامل – مصرف نکنید، قند خون ما افت می‌کند. زمانی‌که این شرایط رخ می‌دهد، توانایی ما برای تمرکز و هشیارماندن  کم می‌شود.در حقیقت ما با نخوردن نه تنها به فرایند لاغری خود کمک نمی‌کنیم بلکه از آن دور هم می‌شویم.
کاهش قند خون: وقتی گرسنه می‌شویم دچار کاهش قند خون و به‌دنبال آن بی‌حالی،تعریق، لرزیدن، دلشوره و اضطراب، سردرد،
اختلال بینایی، سرگیجه، ضعف، اختلال در فکر کردن یا غش کردن خواهیم شد و این‌ها در عملکرد بدن یا حتی مغز ما اثر می‌گذارد.
ترشح هورمون‌ها: بعد از احساس گرسنگی و کاهش قند خون بدن ما برای استفاده از ذخایر کربوهیدرات و چربی و مقابله با این شرایط هورمون‌های اپی‌نفرین،کورتیزول و استیل کولین را ترشح می‌کند. در این موارد ما احساس استرس و اضطراب خواهیم کرد و دچار پرخوری عصبی خواهیم شد.
پایین آمدن سوخت و ساز بدن: سوخت‌وساز بدن هر فردی با توجه به سن جنسیت، خورد و خوراک و فعالیت بدنی با بقیه افراد متفاوت است.اگر متابولیسم بدن‌تان پایین باشد شما کالری کمتری نسبت به بقیه می‌سوزانید و در نتیجه چاق خواهید شد. بنابراین باید تا می‌توانید با توجه به نوع خورد و خوراک و فعالیت بدنی خود آن‌را بالا ببرید. مهم‌ترین نکته در جلوگیری از پایین آمدن متابولیسم بدن، گرسنه نماندن است. شما با گرسنگی علاوه بر این‌که سوخت و ساز بدن خود را پایین می‌آورید به بدن‌تان هشدار قحطی می‌دهید و با این‌کار هر چه بخورید جذب خواهد شد.
پوکی استخوان: گرسنگی می‌تواند منجر به از دست دادن تراکم استخوان‌ها شود. وقتی شما از یک رژیم غذایی با مصرف کالری پایین پیروی می‌کنید، استخوان‌های شما بازسازی نمی‌شود و چگالی استخوان‌های شما کاهش می‌یابد که می‌تواند منجر به شکنندگی شود.