سرزمین چهارفصل زیبای ما نیازمند توجه بیشتر است

اردیبهشت ماه، همچنان که از نامش برمی‌آید، موعد گل‌افشانی در اغلب نقاط و اقلیم‌های مختلف کشور است؛ این گل افشانی، در برخی موارد نه سنگ و صخره می‌شناسد و نه دشت و کویر، اردیبهشت، ماهی است برای روئیدن و جان گرفتن و گل دادن طبیعت حتی در سخت‌ترین شرایط آب و هوایی. در این زمینه می‌توان به مثال‌ها و نمونه‌های فراوانی اشاره کرد، اما یکی از مناطقی که این روزها در فضای مجازی بسیار مورد توجه قرار گرفته و وایرال شده، دشت لاله‌های کُندر، است.

اردیبهشت ماه، همچنان که از نامش برمی‌آید، موعد گل‌افشانی در اغلب نقاط و اقلیم‌های مختلف کشور است؛ این گل افشانی، در برخی موارد نه سنگ و صخره می‌شناسد و نه دشت و کویر، اردیبهشت، ماهی است برای روئیدن و جان گرفتن و گل دادن طبیعت حتی در سخت‌ترین شرایط آب و هوایی. در این زمینه می‌توان به مثال‌ها و نمونه‌های فراوانی اشاره کرد، اما یکی از مناطقی که این روزها در فضای مجازی بسیار مورد توجه قرار گرفته و وایرال شده، دشت لاله‌های کُندر، است. دشتی که در میان 
کوه های سر به فلک کشیده البرز و در نزدیکی روستایی به همین نام واقع شده است.این دشت شگفت‌انگیز و دارای پتانسیل فراوان گردشگرپذیری، همچون فرشی هزار رنگ و نقش است که بر روی زمین پهن شده باشد. اوج زیبایی دشت 
لاله های کندر، از ابتدای فروردین تا اواسط ماه خرداد است.این روستا در ٢٤ کیلومتری شرق کرج قرار دارد.بنابراین چندان از پایتخت دور نیست و فقط کافی است آن مسئولانی که در رابطه با گردشگری و در پی یافتن مکان‎هایی این چنینی هستند گاهی سری به این نقاط نه چندان دور اما پنهان از چشم بزنند و روش‎های علمی جذب گردشگر به این مکان‎ها را مورد بررسی قرار دهند. 
مسلما، در کناردشت لاله‎های کندر، دشت لاله‎های واژگون کوهرنگ،آبشارهای زیبا و شگفت‌انگیزی چون آبشار ریجاب در دامنه‌‌های غربی زاگرس و صخره‌های شگفت‌انگیز کندوان و میمند و دیگر زیبایی‌های مسحورکننده طبیعی درکشور ما وجود دارند که می‌توان با هزینه کم و حتی جذب سرمایه‌گذار، از آن‌ها به عنوان جاذبه‌های گردشگری استفاده کرد، ضمن این‌که قرارگرفتن این مکان‌ها در لیست گردشگری، موجب محافظت از این اماکن‌ها و توسعه آن‌ها و بازتوانی اقتصادی بومیان نیز خواهد شد.