در پی زلزله ۵.۹ ریشتری با محوریت بندر گناوه وضع تأسیسات نفتی مطلوب و با ثبات است

در پی زلزله ۵.۹ ریشتری با محوریت بندر گناوه وضع تأسیسات نفتی مطلوب و با ثبات است

وضع تأسیسات نفت و گاز شرکت ملی نفت ایران پس از وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری با مرکزیت بندر گناوه، باثبات و مطلوب است و هیچ وقفه‌ای در روند تولید نفت ایجاد نشده است.
به گزارش خبرنگار شانا، زلزله‌ای که  جنوب کشور را لرزاند، خوشبختانه خسارت جانی و مالی به همراه نداشته و جز ریزش سقف اتاق‌های کنترل در تلمبه‌خانه گوره A و C شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب (شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران)، خسارت قابل‌توجه دیگری در دیگر زیرمجموعه‌های شرکت ملی نفت اعم از نفت فلات قاره ایران، پایانه‌های نفتی ایران، نفت مناطق مرکزی ایران، مهندسی و توسعه نفت و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گزارش نشده است.
عباس اسدروز، مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: این زلزله که در خارک با شدت کمتری احساس شد، هیچ‌گونه خسارتی به تأسیسات این شرکت وارد نکرده و فعالیت‌ها به‌طور طبیعی در حال انجام است.
شهباز صفری، رئیس اداره اچ‌اس‌ئی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران درباره خسارت‌های ناشی از این زمین‌لرزه گفت: گزارش‌های اولیه حاکی از ریزش سقف اتاق‌های کنترل در تلمبه‌خانه گوره A و C و همچنین ریزش تپه‌های مجاور واحد بهره‌برداری بینک است، اما خوشبختانه تاکنون خسارت جانی و مالی در تأسیسات این شرکت در گستره جغرافیایی استان کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس و خوزستان گزارش نشده است. پیگیری‌های شانا حاکی است روند تولید این شرکت دچار وقفه نشده و آسیب‌دیدگی‌های پیش‌آمده نیز به همت متخصصان در حال برطرف شدن است.
علیرضا قاسمی‌نژاد، رئیس بهداشت، ایمنی و محیط زیست و مدیر بحران شرکت نفت مناطق مرکزی ایران نیز اعلام کرد مناطق عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی (تابع نفت مناطق مرکزی) در جریان زمین‌لرزه امروز آسیبی ندیده‌اند و روند تولید در این مناطق ادامه دارد.
مظاهر انصاری، سرپرست ایمنی، بهداشت، 
محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران هم اعلام کرد بررسی‌های انجام‌شده از مناطق عملیاتی این شرکت نشان می‌دهد خوشبختانه این زمین‌لرزه خسارت جانی و مالی در سطح این شرکت به‌دنبال نداشته است.
کوروش رضازاده، رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت مهندسی و توسعه نفت هم گفت: زلزله  خسارتی را متوجه طرح‌های این شرکت در منطقه عملیاتی غرب کارون نکرده است و از طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک نیز خسارتی گزارش نشده و شرایط کاملا باثبات است.
پیگیری‌های شانا از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز حاکی از آن است که هیچ خسارتی متوجه تأسیسات مستقر در این منطقه نشده است.