خبر

۰

مصوبات جلسه علني مجلس؛

جرايم نقدي قاچاق ارز مشخص شد

براساس لايحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و در جلسه علني جرايم نقدي قاچاق ارز با تصويب نمايندگان مشخص شد.

به گزارش خانه ملت، نمايندگان در نشست علني مجلس شوراي اسلامي در جريان بررسي لايحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماده 26 اين لايحه را تصويب کردند که براساس آن بند (ت) ماده 18 به اين شرح اصلاح شد.

جريمه نقدي ارز ورودي يک تا دو برابر بهاي ريالي آن و جريمه نقدي ارز خروجي يا اقدام به خروج دو تا چهار برابر بهاي ريالي آن و ساير موارد ضبط شده ارز انجام نشده تنها معادل بهاي ريالي ارز به عنوان جريمه اخذ مي‌شود.

هشدار «مون جائه-اين» درباره موج دوم شيوع کرونا

رئيس‌‌جمهوري کره جنوبي درباره موج دوم شيوع اپيدمي کرونا در اين کشور هشدار داد.

به گزارش ايلنا به نقل از خبرگزاري رويترز، «مون جائه-اين»، رئيس‌‌جمهوري کره جنوبي، درباره موج دوم شيوع اپيدمي کرونا در اين کشور هشدار داد.

وي گفت: «تا زماني که اين بيماري به‌طور کامل از ميان نرود، هيچ چيز تمام نشده است.» او در ادامه افزود که داده‌هاي جديد نشان مي‌دهد که اين ويروس مي‌تواند هر زماني بار ديگر بازگردد. مون جائه-اين همچنين درباره موج دوم شيوع کرونا نيز هشدار داد.

نيويورک‌تايمز: يک سوم تلفات کرونا مربوط به خانه‌هاي سالمندان آمريکا است

طبق گزارش يک روزنامه آمريکايي، در حاليکه تنها 10 درصد از کل موارد ابتلا به کرونا متعلق به مراکز نگهداري سالمندان آمريکا است اما يک سوم از مرگ و مير مرتبط با اين ويروس به خانه‌هاي سالمندان آمريکا مي‌شود.

به گزارش فارس، طبق آمار و ارقام پايگاه داده‌هاي روزنامه آمريکايي «نيويورک‌تايمز»، يک سوم از مجموع مرگ و مير ناشي از ويروس کرونا در ايالات متحده آمريکا به خانه‌هاي سالمندان اين کشور مربوط مي‌شود.

طبق اين گزارش، دستکم 25 هزار تن از سالمندان و کارکنان خانه‌هاي سالمندان و مراکز مراقبت و نگهداري طولاني‌مدت از افراد سالمند در سراسر آمريکا بر اثر ابتلا به ويروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

نهمين گروه از هموطنان ايراني از هند به ايران بازگشتند

نهمين گروه از دانشجويان، گردشگران و ايرانيان مقيم هند که در پي توقف پروازها پس از شيوع کرونا در اين کشور حضور داشتند، به ايران بازگشتند.

به گزارش فارس، سفارت جمهوري اسلامي ايران در دهلي‌نو از بازگشت نهمين گروه از هموطنان ايراني مقيم هند به ايران خبر داد.

بر اساس اعلام اين سفارتخانه، نهمين گروه از دانشجويان، گردشگران و ايرانيان مقيم هند که در پي توقف پروازها در اثر شيوع کرونا در اين کشور گرفتار شده بودند، با يک فروند هواپيما از دهلي نو عازم ايران شدند.

عزيمت اين افراد در پي هماهنگي‌ها و رايزني‌هاي انجام شده از سوي سفارت و وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران با مقامات ذيربط هندي صورت گرفته است.

876 مورد جديد ابتلا به ويروس کرونا در سنگاپور

سنگاپور از ثبت 876 مورد جديد ابتلا به ويروس کرونا خبر داد.

به گزارش ايلنا به نقل از خبرگزاري رويترز، سنگاپور از ثبت 876 مورد جديد ابتلا به ويروس کرونا خبر داد. اين خبر را وزارت سلامت سنگاپور اعلام کرد. بنا به آمار جديد، مجموع شمار مبتلايان در سنگاپور به 23 هزار و 336 تن رسيده است. بخش اعظم موارد جديد ابتلا کارگران مهاجر هستند. شمار جان‌باختگان نيز بدون تغيير در عدد 20 ثابت مانده است.

تاکنون دو هزار و 296 نفر نيز در اين منطقه از ابتلا به کوويد-19 بهبود يافته‌اند.