میز خبر

۰

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران:
اتمام عملیات آبرسانی به روستاهای اسلام‌آباد، هاشمک و وادان تا تیرماه
دماوند-امیرحسین صادقعلی
معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران از اتمام عملیات آبرسانی به روستاهای اسلام‌آباد، هاشمک و وادان شهرستان دماوند تا تیرماه خبر داد.
به گزارش خبرنگارآفرینش مسعود هادی‌زاده اظهار داشت: اجرای خط انتقال آب بطول ١١ کیلومتر با لوله‌های پلی اتیلن در قطرهای ٩٠، ١۶٠ و ٢٠٠ میلیمتر که تا‌کنون ۶ کیلومتر آن اجرا شده است.
وی افزود: حفر یک حلقه چاه با آبدهی ٢۵ لیتر در ساعت که در مرحله برق رسانی و نصب تجهیزات قرار دارد.
معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران گفت: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، این پروژه فوق تا تیر ماه سال جاری به اتمام می‌رسد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان:
فاز اول پست برق سرچشمه رامهرمز وارد مدار شد
اهواز-محمدي
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: عملیات احداث فاز اول پست ۱۳۲.۳۳ کیلو ولت سرچشمه رامهرمز به پایان رسید و برقدار شد.
محمود دشت بزرگ اظهار کرد: فاز اول این پست ۲۷ مگاولت آمپر ظرفیت دارد.
وی بیان کرد: ارزش سرمایه گذاری این پروژه حدود ۱۵۲ میلیارد ریال بوده و باعث توسعه شبکه برق در شهرستان رامهرمز می‌شود.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان افزایش ضریب اطمینان و توسعه شبکه برق جهت مشترکین خانگی، صنعتی و کشاورزی رامهرمز را یکی از اهداف بهره‌برداری این پروژه اعلام و افزود: افزایش پایداری، کاهش محدودیت و احتمال خاموشی شبکه توزیع در منطقه رامهرمز، افزایش تعداد فیدرهای خروجی و قابلیت مانور در شبکه توزیع و کاهش بار پست های رامهرمز ۱ و هرمز از دیگر اهداف بهره برداری پروژه بوده است.

تحویل 382 کارتن تفکیک زباله از مبدا به شهروندان در گرگان
گرگان-قهرمان
معاون خدمات شهری شهرداری گرگان از تجهیز منازل محلات شهرک سروش، میناگل و شهرک تالار به کارتن پلاست برای اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء خبر داد.
موسی الرضا صفری با بیان اینکه طرح تفکیک زباله از مبدا از بهمن ماه سال 1398 در سطح منطقه یک شهرداری گرگان به صورت پایلوت آغاز شده و هم اکنون در حال انجام است، گفت: تفکیک زباله از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا با انجام این کار زباله‌های خشک مثل شیشه، کاغذ و پلاستیک که قابلیت بازیافت دارند جداسازی خواهند شد که تاثیر مستقیم در محیط زیست دارند.
وی افزود:در طی این مدت تعداد ۳۸۲ کارتن پلاست ۱۲۰ لیتری به مجتمع‌های مسکونی تحویل و به تعداد ۷۸۰ خانوار  آموزش طرح تفکیک زباله از مبدا داده شد که با توجه به شیوع ویروس کرونا آموزش
چهره به چهره به شهروندان در راستای کنترل بیماری  متوقف شده اما در بحث جمع آوری پیمانکار فعال است.
معاون خدمات شهری شهرداری گرگان خاطر نشان کرد: کد اختصاصی به مجتمع‌ها داده شد و در گام بعدی ایستگاه جمع آوری در چهار راه توشن جانمایی شده و شروع به فعالیت کرده و تبلیغات محیطی انجام شده است.
صفری همچنین برای اجرای بهتر طرح از عموم شهروندان خواست زباله‌های خود را راس ساعت ۱۹ تا ۲۱ داخل مخازن سطح شهر قرار دهند و با پیمانکار طرح تفکیک زباله از مبدا همکاری نمایند تا حجم تولید زباله در سطح شهر گرگان کاهش یابد و در پی  آن محیط زیست سالمتر برای آیندگان باقی بماند.

تعیین عامل توزیع ماهی به مراکز 21گانه در شهر بندرعباس
بندرعباس- شهین صادقی
رئیس گروه پایش صنایع شیلاتی شیلات هرمزگان در راستای اجرای مصوبات ستاد تنظیم بازاراز تعیین عامل توزیع ماهی به مراکز 21گانه توزیع ماهی در شهر بندرعباس جهت تامین نیاز مردم استان به آبزیان تازه خبر داد.
حمید امانی زاده با اشاره به اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی اعلام شده از سوی دستگاه های ذی ربط گفت: تا زمان بازگشایی بازار
ماهی فروشان شیلات هرمزگان با هماهنگی‌های انجام شده با عاملین توزیع ماهی به مراکز 21 گانه توزیع ماهی در صورت درخواست ،  اقدام به ارسال می‌گردد.
وی اظهار داشت: هم اکنون مردم می توانند برای تهیه ماهی به مراکزی همچون هایپرمارکت گمبرون(بازار ماهی شیلات)، فروشگاه دامسل، فروشگاه ماکیان و سامانه‌های اینترنتی( فیش آن تایم و......) مراجعه نمایند.
امانی با بیان اینکه آبزیان منبع غنی از مواد مغذی هستند گفت: با تلاش‌های صورت گرفته و هماهنگی‌های انجام شده با استانداری،سازمان صمت و شهرداری در تلاش هستیم تا مصرف آبزیان در بین مردم استان
 نه تنها کاهش نیابد بلکه افزایش داشته باشد.
گفتنی است؛ بازار ماهی فروشان بندرعباس در پی شیوع ویروس کرونا و با دستور مسئولان بهداشت و سلامت استان هرمزگان تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است.