خبـــر

۰

 

مهلت فیفا به پرسپولیس برای پرونده برانکو
باشگاه پرسپولیس با درخواست فیفا مبنی بر ارائه لایحه دفاعی جدید در خصوص پرونده برانکو ایوانکوویچ موافقت کرد.
کمیته انضباطی فدراسیون جهانی فوتبال در نتیجه رسیدگی به شکایت برانکو ایوانکوویچ از باشگاه پرسپولیس بابت عدم دریافت مطالبات خود حکم به محکومیت یک میلیون و پنجاه هزار یورویی سرخ‌ها به همراه پنج درصد از سود این پول کرد.
طبق این حکم، باشگاه پرسپولیس در صورت پذیرش آن موظف به پرداخت این مبلغ تا دوازدهم اردیبهشت ماه بود اما سرخ‌ها تصمیم به ارائه درخواست جدید به فیفا گرفتند تا گردش کامل رأی را دریافت کرده و طبق آن در دادگاه بین المللی ورزش اقدام به ارسال لایحه دفاعی جدید خود کنند.
درخواستی که فیفا با آن موافقت کرد تا ضمن ارسال گراند رأی، زمان لازم را برای دفاع پرسپولیس در محکومیت مربوط به شکایت برانکو قائل شود.
بنابراین باشگاه پرسپولیس که اقدامی برای پرداخت طلب برانکو تا دوازدهم اردیبهشت ماه نکرده بود با مشکل جدید از سوی فیفا روبرو نمی‌شود تا بتواند لایحه دفاعی جدید خود را به دادگاه CAS ارسال کند.

اقدام جدید AFC برای ازسرگیری لیگ قهرمانان
نشریه اماراتی خبر داد کنفدراسیون فوتبال آسیا در حال بررسی پیشنهاد جدیدی است تا تمام بازی های لیگ قهرمانان را به صورت تک بازی و به صورت متمرکز برگزار کند.
نشریه «الاتحاد» امارات خبر داد بعد از اعلام شیخ سلمان، رئیس AFC بررسی ها و گفت و گوها برای از سرگیری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 2020 ادامه دارد. یک منبع رسمی خبر داد فشارها روی کنفدراسیون فوتبال آسیا زیاد شده تا بقیه بازی ها را به صورت تک بازی برگزار کند تا لطمه ای به بازی های لیگ های داخلی وارد نشود. مخصوصا اینکه در منطقه غرب آسیا بسیاری از فدراسیون ها اعلام کردند از ماه آگوست(مرداد) بازی های لیگشان را از سر می گیرند باعث شده تا AFC به این پیشنهاد به صورت جدی فکر کند.
برگزاری بازی ها به صورت متمرکز به میزبانی یک کشور در این پیشنهاد جدید علاوه بر بازی های مرحله گروهی بلکه برای بازی های مراحل بعد نیز اجرایی شود. یعنی ادامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 2020 به صورت تک بازی و بدون برگزاری بازی های رفت و برگشت در یک کشور برگزار شود.
کنفدراسیون فوتبال آسیا از برگزاری مسابقات مرحله گروهی در ابتدای ماه آگوست(11 تا 17 مرداد) به صورت متمرکز در یک کشور استقبال کرده است. البته شرط برگزاری بازی ها به صورت متمرکز و تک بازی مشروط به آمادگی باشگاه های فوتبال حاضر در این مسابقات است.
بنا به این سیستم جدید قرار شده بازی رفت و برگشت لغو شده و تمام بازی ها به صورت تک بازی به میزبانی کشوری بی طرف یا دخیل در این بازی ها برگزار شود. با سیستم جدید بازی های مرحله گروهی در ماه آگوست(مرداد) و بازی های مرحله یک چهارم در ماه سپتامبر(شهریور) و بازی های مرحله نیمه نهایی در ماه اکتبر(مهر) برگزار شود.

بازیکن پرویی تراکتور به دنبال جدایی است
بازیکن پرویی تیم فوتبال تراکتور در مصاحبه ای از تمایلش به رفتن به تیم دیگر و اتمام قراردادش با تراکتور سخن گفت.
به گزارش سایت پرویی libero، با شیوع ویروس کرونا و توقف رقابت های ورزشی، ویلیان میمبلا فاش کرد که قراردادش با تراکتور ایران در ماه جولای (تیر ماه) به پایان می رسد و آرزوی او این است که به بازی در خارج از کشور پرو ادامه دهد و به فوتبال این کشور بازنگردد.
ویلیان میمبلا گفت: فکر می کنم قراردادم را با تراکتور تمدید نکنم. من منتظرم که قراردادم در ماه جولای (تیرماه) به پایان برسد و با این باشگاه صحبت می کنم تا دریابم که چه کاری می توانم انجام دهم تا به پرو برگردم زیرا در اینجا فوتبال وجود ندارد. ایده من این نیست که به پرو برگردم و تمایل من این است که در اروپا یا آسیا ادامه دهم، اما اگر در اینجا فرصت نداشته باشم و تیمی پیدا نکنم مجبور خواهم شد برگردم.
او در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: فوتبال اینجا در ایران قبل از وقوع ویروس کرونا متوقف شده بود. ما 3 بازی انجام دادیم و همه چیز شروع شده بود تا اینکه اعلام شد بازیها برگزار نمی شود. ما فقط تمرین می کردیم. با این حال رفت و آمدها در خیابان ها به حالت عادی برگشته و شما می توانید به باشگاه هم بروید.
میمبلا در این فصل در ۱۲ بازی برای تراکتور که هشت تای آن از ابتدا بوده است موفق شده یک گل به ثمر برساند.