خبـــرنامه

۰

 

تصمیم عجیب لیورپول برای نقل و انتقالات تابستانی
شیوع ویروس کرونا و تعطیلی رقابت ها باعث شده که بسیاری از تیم های اروپایی با مشکلات اقتصادی فراوانی دست و پنجه نرم کند. باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر انگلیس نیز از این قاعده مستثنی نبوده اند تا جایی که برخی از آنها برای کنار آمدن با این مشکلات اقتصادی حقوق اعضا و بازیکنان خود را کاهش داده اند. مشکلات اقتصادی به وجود آمده قطعاً اهداف نقل و انتقالاتی تیم‌های اروپایی را نیز با تغییراتی مواجه خواهد کرد. گفته می‌شود که تیم ها دیگر قادر به پرداخت مبالغ نجومی برای جذب بازیکن نیستند و حتی بسیاری از باشگاه ها تصمیم دارند که هیچ فعالیتی در نقل و انتقالات پیش رو نداشته باشند.
حالا و در همین رابطه نشریه میرر از تصمیم عجیب باشگاه لیورپول برای نقل و انتقالات پیش رو رونمایی کرده است. بر اساس این گزارش قهرمان سال گذشته لیگ قهرمانان اروپا برنامه‌ای برای فعالیت در نقل و انتقالات پیش رو نخواهد داشت و به احتمال فراوان تنها تیم کنونی خود را حفظ خواهد کرد. این ادعا در حالی توسط میرر مطرح شده که طی
هفته های اخیر صحبت های زیادی در رابطه با احتمال حضور بازیکنانی نظیر جیدون سانچو و تیمو ورنر در لیورپول شنیده شده بود.

مجوز از ستاد مقابله با کرونا؛
دوباره فوتبال؟
رقابت‌های فصل جاری فوتبال ایران در پی شیوع کرونا از اوایل  اسفند ۹۸ تعطیل و به حالت قرنطینه درآمد اما بعد از گذشت حدود دو ماه از آن روز، دیروز ستاد مقابله با کرونا تشکیل جلسه داد و بعد از اتمام این جلسه رییس جمهور پایان وضعیت قرمز برخی از صنوف از جمله مراکز ورزشی را اعلام کرد.
حسن روحانی گفت: برخی از صنوفی که ممنوع بودند حتی در بخش‌های قرمز نیز بازگشایی می‌شوند؛ مثل آرایشگاه‌ها، برخی از مراکز ورزشی و مراکز کشوری البته در حدی که تجمع نباشد. وزارت کشور و بهداشت درمان این را اعلام می‌کند. بازگشایی ما خیلی با آرامش و پلکانی خواهد بود اما در عین حال از یاد هم نمی‌بریم کرونا هم‌چنان هست و ممکن است یک روزی با اوج هم روبه‌رو شود. برای آن اوج باید از امروز فکر کنیم، هم از لحاظ تجهیزات و امکان و هم کالای اساسی؛ این دو اگر در کشور آماده باشد مردم نگرانی ندارند.اظهارات رییس‌جمهور شاید به معنای حضور نداشتن تماشاگران در ورزشگاه‌هاست. هم‌چنین پیش از این نیز اعلام شده بود که فوتبال به صورت پلکانی شروع خواهد شد و در واقع ابتدا تمرینات و سپس مسابقات آغاز می‌شود.با وجود اصرار فراوان برخی از تیم‌ها برای لغو کامل فصل جاری، سازمان لیگ بارها اعلام کرده که برای شروع مسابقات به تیم‌ها سه هفته فرصت می‌دهد تا آمادگی لازم را به دست آورند و سپس مسابقات را در مدت زمان کوتاهی برگزار و به پایان می‌رساند.
هنوز سازمان لیگ موضع خود را درباره شروع رقابت‌ها اعلام نکرده است اما انتظار می‌رود ظرف ساعت‌ها و روزهای آینده پروتکل برگزاری تمرینات تیم‌ها و تاریخ شروع فصل جدید اعلام شود.
غلامرضا بهروان در روزهای گذشته به ایسنا خبر داد که تقویم رقابت‌های فصل جدید آماده شده و در انتظار مجوز ستاد مقابله با کرونا هستیم.

پرسپولیس گرفتار جنگ قدرت مدیران
اگر بگوییم پرسپولیس بدترین دوران تاریخ خود را پشت سر می‌گذارد بیراه نگفتیم. این باشگاه مدیرعامل ندارد و هیئت مدیره سه نفره آن هم داستان‌هایی برای خودش دارد. مهدی رسول‌پناه، مهرداد هاشمی و
 علی رغبتی اعضای هیئت مدیره‌ای هستند که مدت‌هاست با یکدیگر، همسو نیستند. رسول‌پناه که ریاست هیئت مدیره را هم با خود یدک می‌کشد مدتی است که تک‌رو شده و خیلی با هاشمی و رغبتی هماهنگ نیست. این را می‌شود از اتفاقات یکی، دو هفته اخیر باشگاه پرسپولیس متوجه شد.
در حالی که هفته گذشته باشگاه پرسپولیس خواستار فسخ قرارداد با کارگزار اسپانسری خود بود، اما رسول‌پناه این تصمیم را وتو کرد! تصمیمی که از هیئت مدیره ۳ نفره بیرون آمده بود. رفت و آمد‌های رسول‌پناه با اعضای شرکت پیشکسوتان هم کلی حاشیه ایجاد کرد. در طرف مقابل مهرداد هاشمی که پیش از این، از او به عنوان مدیرعامل جدید باشگاه پرسپولیس نام برده می‌شد هم داستان‌های خاص خودش را دارد. شنیده شده بود که هاشمی دنبال عقد قرارداد با یک کارگزار اسپانسری جدید بوده، اما این تصمیم با مخالفت رسول‌پناه روبرو شد.
رغبتی، اما عضو ساکت و در سایه هیئت مدیره است و در این مدت کمتر وارد دعوا‌های مدیریتی شده. شنیده شده رغبتی دوست دارد ریاست یکی از فدراسیون‌های المپیکی را به عهده بگیرد و به خاطر همین خیلی وارد این جنگ قدرت نمی‌شود.
با این شرایط به نظر می‌رسد وسط این جنگ قدرت، تنها چیزی که برای مدیران رده بالای باشگاه مهم نیست، پرسپولیس و منافع آن است. نبود مدیرعامل و البته ۲ عضو دیگر هیئت مدیره باعث شده تا مشکلات بیشتر و بیشتر شود. عملا تصمیمات در باشگاه پرسپولیس به صورت تک نفره گرفته می‌شود و خبری از تصمیم‌گیری هیئت مدیره‌ای نیست.
همه اینها در شرایطی است که باشگاه پرسپولیس با شکایت‌های داخلی و خارجی متعددی روبرو است که باید به آنها رسیدگی شود، شکایاتی که برای رفع و رجوع شدن آنها بیش از ۳۰ میلیارد پول لازم است. حالا حساب کنید در این وضعیت پولی هم در حساب باشگاه نباشد و البته کسی هم به فکر درآمدزایی نباشد.
واقعیت این است که حال پرسپولیس خوب نیست، مشکلات مدیریتی که از اواخر فصل پیش شروع شد کمر این باشگاه را شکسته و از سوی وزارت ورزش هم هیچ تحرکی برای انتخاب مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره انجام نمی‌شود. در این بین فقط مدیران میانی باشگاه هستند که مشغول رتق و فتق امور هستند و مدیران رده بالای باشگاه و البته وزیر ورزش حواس‌شان به این باشگاه بزرگ و هواداران میلیونی‌اش نیست.

نقش رکود فوتبال در کاهش قیمت سردار آزمون
یک رسانه ورزشی روسیه به بررسی کاهش قیمت بازیکنان تیم صدرنشین لیگ برتر فوتبال این کشور از جمله سردار آزمون پرداخت.
به گزارش سایت چمپیونات روسیه، انتقال سردار آزمون از روبین‌کازان به زنیت سن‌پترزبورگ با وجود کاهش قیمتی در بازار نقل‌وانتقال‌ها به عنوان یک حرکت تجاری قابل توجیه بود. باشگاه زنیت در ماه فوریه 2019 برای خرید این بازیکن 12 میلیون یورو به روبین‌کازان پرداخت کرد و در ماه دسامبر همین سال قیمت سردار آزمون به 18 میلیون یورو افزایش یافت.
در ادامه این مطلب رسانه مشهور ورزشی روسیه آمده است:
سردار آزمون در ترکیب تیم زنیت برای نخستین‌بار در دوران فوتبالش به جام قهرمانی لیگ برتر روسیه دست یافت. او در 45 بازی 26 گل برای زنیت به ثمر رساند. رکود فوتبالی ماه آوریل 2020 قیمت سردار آزمون را تا 14.5 میلیون یورو کاهش داد، اما باشگاه زنیت برای فروش این بازیکن پول بیشتری را درخواست خواهد کرد. این مهاجم ایرانی مورد توجه تیم‌های ایتالیایی قرار دارد.