میز خبر

۰

 

رییس سازمان خصوصی‌سازی:
وراث به میزان سهم‌الارث، سهام عدالت به نامشان می‌شود

رییس سازمان خصوصی‌سازی گفت: افرادی که به عنوان وراث فرد متوفی محسوب می‌شوند براساس انحصار وراثت و معادل سهم‌الارث خود سهام عدالت به نامشان می‌شود.
علیرضا صالح در گفت و گو با ایرنا به افرادی که دارای سهام عدالت بودند اما اکنون در قید حیات نیستند اشاره کرد و گفت: به منظور راحتی این افراد تصمیم گرفتیم تا یک سامانه تلفن گویا را در سازمان خصوصی‌سازی آماده کنیم و ۳۰ نفر از اعضای این سازمان پاسخگوی خانواده متوفیان برای راهنمایی بیشتر آنها خواهند بود.  صدور کد بورسی تا یک ماه آینده
وی در ادامه به سهامداران سهام عدالت که دارای کد بورسی نیستند اشاره کرد و افزود: افرادی که کد بورسی ندارند بعد از انتخاب روش مالکیت خود در سامانه www.samanese.ir تا یک ماه آینده کد بورسی آنها صادر می‌شود.
صالح خاطرنشان کرد: این افراد برای اینکه بتوانند معاملات خود را انجام دهند برای یک بار باید احراز هویت شوند که برای این اقدام باید به سامانه سجام به نشانی اینترنتی  https://www.sejam.ir مراجعه کنند و از طریق آن احراز هویت شوند.
رییس سازمان خصوصی سازی خاطرنشان کرد: آزادسازی سهام عدالت از جمله اتفاقات مثبتی بود که در کشور با اجازه رهبر معظم انقلاب رخ داد که از این تصمیم مالکیت و مدیریت دارایی‌های مشمولین سهام عدالت به خود افراد واگذار شد.
صالح به تاثیر آزادسازی سهام عدالت بر روند معاملات بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: به طور حتم با این اتفاق شاهد تاثیر مثبت آن و عمق بخشیدن به معاملات بازار سرمایه خواهیم بود اما در صورتی که سرمایه گذاران با نگاه بلندمدت در مورد سهام خود تصمیم‌گیری نکنند با برخی از ضرر و زیان‌ها در این بازار مواجه خواهند شد.

اخذ مصوبه نهایی وام هزار میلیارد تومانی مسکن مهر از بانک مرکزی
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس از اخذ مصوبه نهایی پرداخت وام هزار میلیارد تومانی برای تکمیل پروژه‌های مسکن مهر خبر داد.به گزارش ایلنا، مهدی هدایت؛ مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: پس از پیگیری‌های مکرر وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، امروز موفق به اخذ مصوبه نهایی پرداخت وام هزار میلیارد تومانی برای تکمیل زیربناهای مسکن مهر شهر جدید پردیس شدیم.
وی افزود: شعبه پرداخت‌کننده این وام مشخص و اقدامات اولیه برای اخذ مبلغ مورد نظر انجام شده است و امیدواریم با تزریق این منابع شاهد تحولی در تکمیل پروژه‌های زیربنایی مسکن مهر شهر جدید پردیس باشیم.
به گفته هدایت، حدود ۸۲ هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس بارگذاری شده که تاکنون ۴۲ هزار واحد آن افتتاح شده و ۳۵ هزار واحد نیز تا پایان شهریورماه سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

۲۰ هزار کارگر مازندرانی مشمول بیمه بیکاری کرونایی شدند
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت که تاکنون ۲۰ هزار کارگر در این استان مشمول دریافت بیمه بیکاری ناشی از شیوع ویروس کرونا شده‌اند. کامران اصغری در گفت و گو با ایرنا افزود که تاکنون پرونده حدود هفت هزار نفر از این کارگران برای دریافت مستمری بیمه بیکاری به تامین اجتماعی استان ارجاع شده است.
وی با اعلام این که تامین اجتماعی استان نیز پیگیر دریافت اعتبار لازم از مرکز برای پرداخت مستمری این کارگران است ، گفت که پرونده بقیه کارگران مشمول بیمه بیکاری نیز پس از تکمیل و طی کردن مراحل قانونی به تامین اجتماعی ارجاع خواهد شد.
دبیر شورای اشتغال و سرمایه گذاری مازندران توضیح داد : بیمه بیکاری این کارگران بسته به دوران تعطیلی واحدهایی که در آن اشتغال داشتند و میزان بیمه پرداختی به آنان تعلق می گیرد.
وی پیش بینی کرد که دستکم بیمه بیکاری ماه های اسفند سال گذشته و فروردین ماه سال جاری به کارگران مشمول پرداخت شود.
اصغری گفت که برای اردیبهشت ماه نیز بسته به تعطیلی و یا فعالیت کارگاه تصمیم گیری خواهد شد.
مدیرکل تعاون مازندران علت عدم برخورداری برخی از کارگران از بیمه بیکاری دوران کرونایی را مربوط به نوع بیمه سپاری بیمه گذاران آنها دانست .
وی گفت که ثبت نام کارگران مشمول بیمه بیکاری دوران کرونایی تا پایان اردیبهشت ماه ادامه خواهدداشت و کارگرانی که مشمول بیمه بیکاری هستند، می توانند با مراجعه به سامانه ثبت آنلاین بیمه بیکاری به آدرس  bimebikari.mcls.gov.ir   ثبت نام کنند.
اصغری افزود : افراد ثبت نام شده پس از پایش در صورت قرارگیری در فهرست مشمولان دریافت بیمه بیکاری، به تامین اجتماعی برای پرداخت مستمری معرفی خواهند شد.
در استان مازندران حدود  ۶۲۰ هزار بیمه شده اصلی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند که با احتساب اعضای خانواده ، جمعیتشان به حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر می رسد که معادل ۶۰ درصد جمعیت استان است.