تعرفه شارژ خودروهای برقی برای هر کیلووات ۵۴۷ تومان است

مدیرعامل توانیر:

مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق (توانیر) گفت:تعرفه شارژ خودروهای برقی همانند تعرفه مشترکان تجاری و با نرخ کیلوواتی ۵۴۷ تومان محاسبه می‌شود.

 مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق (توانیر) گفت:تعرفه شارژ خودروهای برقی همانند تعرفه مشترکان تجاری و با نرخ کیلوواتی ۵۴۷ تومان محاسبه می‌شود.
به گزارش توانیر، مصطفی رجبی مشهدی در گفت‌وگو با رادیو اقتصاد درباره ایجاد جایگاه شارژ خودروهای برقی، افزود:۸ نقطه در تهران و سایر مناطق کشور برای ایجاد جایگاه شارژ خودروهای برقی در نظر گرفته شده که در جانمایی و تعبیه ایستگاه‌های موردنظر، قطعاً وزارت نیرو همکاری لازم را برای تأمین برق آنها خواهد داشت.
وی با اشاره به تنوع خودروهای برقی در جهان ادامه داد:در ایران اما این خودروها محدود هستند که حدود ۸۰ هزار خودرو اعم از عمومی و سواری را در بر می‌گیرد و از این تعداد نیز درخواست‌هایی برای ۱۰ هزار خودرو ارائه شده و پیرو آن نیز وزارت صمت درخواست ۷ تا ۸ مگاوات تأمین برق ایستگاه‌های شارژ این تعداد خود را ارائه کرده است که با افزایش تعداد خودروها این میزان تا ۴۰ مگاوات نیز قابل‌افزایش است.
مدیرعامل شرکت توانیر خاطرنشان کرد:که تقویت زیرساخت‌های تأمین برق خودروهای برقی در دستور کار قرار گرفته که با نهایی‌شدن آن از سوی وزارت صمت ابلاغ خواهد شد.
به گفته رجبی مشهدی، در این طرح ملاحظات تأمین برق اکثر مردم که خودروی برقی نداشته، اما باید برق پایدار داشته باشند در نظر گرفته شده تا ایستگاه‌های شارژ خودروهای برق معمولاً در ساعت‌هایی که حداقل بار است قابل‌استفاده باشد.
وی با بیان این که در حال تأمین زیرساخت‌های مربوط به اجرای این طرح هستیم، خاطرنشان ساخت: برنامه‌هایی برای توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر داریم که عملیات اجرایی آنها آغاز شده تا در سال ۱۴۰۳ از توان تولید برق این نیروگاه‌ها در شبکه برق کشور استفاده کنیم.
مدیرعامل توانیر تصریح کرد: وقتی از نیروگاه تجدیدپذیر برق تولید می‌کنیم و سپس خودروی برقی استفاده می‌کنیم، آلودگی هوا را مهار کرده و از سوخت‌های فسیلی به سمت نیروگاه‌های تجدیدپذیر حرکت می‌کنیم.
رجبی مشهدی با اشاره به افزایش مصرف گاز با سردشدن هوا، گفت:این مهم سوخت‌رسانی به نیروگاه‌ها را دچار مشکل می‌کند، ازاین‌رو به هم‌وطنان توصیه می‌شود روزهای پیشرو بیش‌ازپیش در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند و وسایل گرمایشی را بر روی ۲۱ درجه تنظیم کنند تا گازرسانی به مناطق سردسیر با افت فشار همراه نشده و تأمین برق مشترکان این مناطق دچار مشکل نشود.