۴۸ درصد کل بودجه شهرداری سهم حمل و نقل و ترافیک است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران:

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بخش اعظمی از بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری به حوزه حمل و نقل و ترافیک اختصاص یافته است و امیدواریم که این اقدامات بتواند عقب ماندگی سال‌های اخیر را جبران کند.

۴۸ درصد کل بودجه شهرداری سهم حمل و نقل  و ترافیک است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بخش اعظمی از بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری به حوزه حمل و نقل و ترافیک اختصاص یافته است و امیدواریم که این اقدامات بتواند عقب ماندگی سال‌های اخیر را جبران کند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مهدی چمران، در نشست خبری با موضوع «لایحه بودجه شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳» گفت: جلسات فشرده‌ای از سوی کمیسیون‌های تخصصی و کمیسیون تلفیق برگزار شد و درنهایت این لایحه در صحن علنی در دو نوبت با رقمی بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان به تصویب برسد.
وی با بیان اینکه لایحه بودجه سال آینده همچون امسال به موضوع مهم شهر تهران توجه دارد، افزود: در برنامه چهارم توسعه شهر بر موضوعات اساسی تأکید شده بود؛ لذا این موضوعات جدا و بودجه جداگانه برای آن پیش بینی شد.
وی افزود:سال قبل ۱۰ هزار میلیارد تومان، اضافه بر بودجه مصوب برای توسعه حمل و نقل عمومی تخصیص یافت که البته فراتر از برنامه ریزی‌های صورت گرفته، نیاز‌ها دیده شد؛ بر همین اساس در متمم بودجه، اعتبارات بیشتری در نظر گرفتیم.
چمران با تأکید بر اینکه ۱۳۵ هزار میلیارد تومان بودجه یکی از سناریو‌های پیش بینی شده بود که تأیید شد، گفت: ۱۵ هزار میلیارد تومان مازاد نیز برای توسعه حمل و نقل پیش بینی شد که منابع و مصارف آن کاملاً مشخص است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد:
پس از طی مراحل اداری، بودجه سال آینده ابلاغ خواهد شد و شهرداری کار خود را آغاز خواهد کرد.
وی گفت: از ۱۵ هزار میلیارد تومان ۱۴ هزار میلیارد تومان برای حمل و نقل عمومی و هزار میلیارد تومان برای خدمات شهری است.
رییس شورای اسلامی شهر تهران، با بیان اینکه ۱۰ درصد از بودجه فرهنگی و اجتماعی، ۴۸ درصد بودجه حمل و نقل و ترافیک، ۱۵ درصد بودجه خدمات شهری و محیط زیست، ۵ درصد بودجه ایمنی و مدیریت بحران، ۲ درصد بودجه شهرسازی و ۲۰ درصد بودجه توسعه و هوشمندسازی است، گفت: در سال قبل ۴۰ درصد بودجه هزینه‌ای بود و در بودجه سال آینده ۳۶ درصد بودجه هزینه‌ای است و مابقی به تملک دارایی سرمایه‌ای و مالی اختصاص
دارد.