پکن: آمریکا در قبال غنی‌سازی ایران دوگانه عمل می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه چین تأکید کرد که انگلیس و آمریکا در قبال موضوع غنی‌سازی اورانیوم جمهوری اسلامی رویکرد دوگانه دارند.

سخنگوی وزارت خارجه چین تأکید کرد که انگلیس و آمریکا در قبال موضوع غنی‌سازی اورانیوم جمهوری اسلامی رویکرد دوگانه دارند.
به گزارش  خبرگزاری فارس، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین  در کنفرانس خبری خود به رویکرد دوگانه غرب به خصوص آمریکا و انگلیس در قبال موضوع غنی‌سازی اورانیوم ایران واکنش نشان داد.
مقام‌های کشورهای غربی به خصوص ایالات متحده  انگلیس از تریبون‌های مختلف استفاده می‌کند و با اتهام‌زنی به جمهوری اسلامی ایران در زمینه فعالیت هسته‌ای می‌گویند که از هر تلاشی استفاده می‌کنند تا مانع از دسترسی ایران به تسلیحات اتمی شوند و این در حالی است که ایران بارها تأکید کرده که فعالیت هسته‌ای کاملاً‌ صلح آمیز دارد.
بنا بر گزارش وبگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه چین، سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به رویکردهای دوگانه آمریکا و انگلیس در قبال فعالیت غنی‌سازی اورانیوم ایران گفت: «در خصوص موضوع هسته‌ای ایران، ایالات متحده، انگلیس و برخی کشورهای دیگر، حتی ذره‌ای از موضع خود کوتاه نمی‌آیند و به شدت ایران را از دستیابی به اورانیوم با درصد غنای بالا منع می‌کنند اما این دو کشور قصد دارند از طریق همکاری زیردریایی هسته‌ای خود، اورانیوم با درصد غنای تسلیحاتی 90 درصد را به استرالیا منتقل کنند. این تضاد بار دیگر ریاکاری آن‌ها در موضوع عدم اشاعه هسته‌ای را آشکار کرد».
ونبین با اشاره به این موارد ادامه داد: «ما از ایالات متحده، انگلیس و استرالیا درخواست می‌کنیم تا با جدیت به تعهدات بین‌المللی خود در زمینه عدم اشاعه هسته‌ای پایبند باشند و استانداردهای دوگانه و اعمال نفوذ سیاسی را متوقف کند».