هدف‌ گذاری تجاری بین دو کشور ۲۰ میلیارد دلار در نظر گرفته شده است

دبیر کل اتاق مشترک ایران و عراق:

دبیر کل اتاق مشترک ایران و عراق: هدف‌ گذاری تجاری بین دو کشور ۲۰ میلیارد دلار در نظر گرفته شده است


دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق گفت: هدف‌ گذاری تجاری بین دو کشور ۲۰ میلیارد دلار در نظر گرفته شده است که در پنج سال باید محقق شود.
به گزارش ايسنا، جهانبخش سنجابی شیرازی در همایش تجاری لرستان ـ عراق و افتتاحیه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی لرستان که در محل اتاق بازرگانی خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: تجارت شبه رسمی ما در دوران حکومت آمریکایی‌ها در عراق شروع و با ایجاد حکومت جدید عراق تجارت رسمی ایران با این کشور شکل گرفت.
وی با بیان اینکه عراق برای ما به لحاظ اقتصادی، تجاری، امنیتی، سیاسی و فرهنگی اهمیت دارد، افزود: در کیفیت و کمیت تجارت و تعامل بین دو کشور، ضرورت دارد انتظارات را برآورده کنند.
سنجابی‌شیرازی گفت: طرفین ایرانی و عراقی رابطه‌ای تنگاتنگ و دوجانبه و فرهنگی دارند و برای توسعه تجاری با عراق فارغ از موضوعات سیاسی و امنیتی نیست.
دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق عنوان کرد: واقعیت ملموس عراق بیان می‌کند این بازار تا ابد برای ما نخواهد ماند پس باید به سمت تراز تجاری متناسب با عراقی‌ها پیش برویم و از طریق ترانزیت، روابط و ارقام را متعادل کنیم تا این ثبات ایجاد شود.
وی ادامه داد: هدف‌گذاری در جریان ملاقات مقامات ارشد دو کشور و سفر نخست وزیر عراق به ایران بود که مقرر شده در یک برنامه‌ریزی
پنج ساله میزان تجارت را به بیست میلیارد دلار برسانیم.
سنجابی شیرازی اظهار کرد: تحقق این امر به رسمیت شناختن منافع طرفین را می‌طلبد و نیاز است سازوکاری تدوین شود و براساس طراحی مکانیزم به آنچه مدنظر است برسیم.