۸ اثر به مرحله دوم جایزه کتاب سال خوزستان رسید

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان: ۸ اثر به مرحله دوم جایزه کتاب سال خوزستان رسید

 اهواز-محمدي
سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از رسیدن 8 اثر به مرحله دوم داوری جایزه کتاب سال خوزستان و انتخاب 7 کتاب توسط هیات داوران خبر داد.
مجید منادی، سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان درباره این دوره جایزه کتاب سال خوزستان بیان کرد:تعداد 65 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که پس از تفکیک و موضوع بندی آثار در گروه‌های مختلف علمی ،داوری توسط خانه کتاب و ادبیات ایران انجام شد.وی با اشاره به داوری آثار افزود:در مرحله دوم داوری ، هر اثر توسط حداقل 2 داور مورد ارزیابی قرار گرفت و از بین 8 کتاب، تعداد 2 اثر به عنوان برگزیده و 5 اثر به به عنوان شایسته تقدیر انتخاب شد.
وی درباره معیارهای داوری عنوان کرد:رعایت استاندارها در ذکر منابع و ماخذ ، بالا بودن عیار علمی محتوای کتاب، بهره‌مندی از قدرت تحلیل و استتاج ، دستور زبان و گزینش آثار ، پاکیزگی و آراستگی کتاب از حیث حروفچینی ، صفحه‌آرایی از جمله موارد اصول داوری بود.
منادی افزود:در بخش خوزستان شناسی نیز تعداد 12 اثر از سوی هيات داوران در حال بررسی است و به زودی آیین اختتامیه این جایزه در اهواز برگزار می‌شود.