تحمل نیاز به فرهنگ سازی فردی دارد

ماه گذشته میلادی به هنگام سفر چارلز سوم پادشاه بریتانیا به شهر لوتن در شمال لندن یک جوان ۲۱ ساله انگلیسی به دلیل پرتاب تخم مرغ به سمت وی دستگیر و محاکمه شد.

تحمل نیاز به فرهنگ سازی فردی دارد

 

ماه گذشته میلادی  به هنگام سفر چارلز سوم پادشاه بریتانیا به شهر لوتن در شمال لندن یک جوان 21 ساله انگلیسی به دلیل پرتاب تخم مرغ به سمت وی دستگیر و محاکمه شد.
دادگاهی در لندن برگزار شد و جوان 21 ساله به نام " هری سپارتاکوس مای" از سوی دادستانی به
" اخلال در نظم عمومی" متهم شد و در برابر دادگاه لندن به ارتکاب آن اعتراف کرد. حکم صادره از سوی دادگاه این جوان را به پرداخت
 100 پوند(122دلار) محکوم کرد.
این رویه را با پرونده های مشابه طی سال های اخیر که برای برخی از افراد جامعه و خبرنگاران و روزنامه نگاران در مواجهه ویا درگیری با نمایندگان مجلس یا مسئولان رسمی کشور به اتهام توهین یا موارد دیگر رخ داده، اگر مقایسه کنیم متوجه میزان پذیرش و ظرفیت تحمل مخالفان را درک خواهیم کرد.
این موضوع چیزی ورای سطح قوانین و مقررات است و مربوط به یک رویه ای فرهنگی است که باید در میان افکار و رفتار
فرد به فرد افراد جامعه باید شکل بگیرد تا تبدیل به یک اتفاق خوب گردد. اتفاقی که سطح پذیرش و تحمل مخالفین را بالا می برد و با درک صحیح و احترام به نظرات دیگران هزینه های درگیری را برای طرفین و کلیت جامعه کاهش خواهد داد. آیا ما حاضریم در مقابل توهین و یا برخورد دیگران با تومانیه و صبر از کنار آن بگذریم یا سعی خواهیم کرد ابتدا قانون خودمان را اجرا کنیم و بعد از آن به سراغ قوانین
جزایی برویم؟!