بنیاد مسکن در دولت سیزدهم یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکن می‌سازد

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی: بنیاد مسکن در دولت سیزدهم یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکن می‌سازد

 

 


رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ساخت یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی در دولت سیزدهم از سوی بنیاد مسکن برنامه ریزی شده است و هم اینک به ساخت ۳۲۰ هزار واحد رسیده‌ایم.
به گزارش ایرنا ، اکبر نیکزاد در بازدید از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن شهر همدان، افزود: بر اساس قانون جهش تولید مسکن، دولت باید سالانه یک‌میلیون مسکن بسازد که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد روستایی و ۸۰۰ هزار واحد شهری است.
وی با اشاره به تعهد ساخت چهار میلیون واحد مسکونی توسط دولت سیزدهم، اظهار داشت:
بنیاد مسکن تعهد دارد که سالانه ۲۰۰ هزار واحد روستایی و ۲۰۰ هزار واحد شهری بسازد و هم‌اینک به ۳۲۰ هزار واحد رسیده‌ایم و تلاش داریم تا تعهدات سال نخست خود را تامین و وارد تعهدات سال دوم
 شویم.
نیکزاد تصریح کرد: در سال نخست به دلیل مکان‌یابی، تامین زمین، طراحی و هماهنگی با سایر دستگاه‌ها روند پروژه‌ها به تاخیر افتاد اما در سال دوم و سوم با شتاب بیشتری کار را ادامه می‌دهیم و تلاش دادیم به تعهدات خود عمل کنیم.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکید کرد: استان همدان حدود پنج هزار واحد مسکونی روستایی و سه هزار واحد مسکونی شهری در حال ساخت دارد که کیفیت اجرای این پروژه‌ها بسیار مطلوب است و از نظر زمان بندی تلاش داریم که با برنامه زمان بندی تدوین شده به سرانجام برسد.
وی با اشاره به اینکه بانک‌های عامل همکاری خوبی برای واگذاری تسهیلات مسکن دارند، ادامه داد: پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی برای ساخت مسکن نهایی و مشکلاتی که وجود داشت، برطرف
شده است.نیکزاد ادامه داد: در شهرهای بالای
 ۲۵ هزار نفر نیز روند خوبی در ساخت مسکن وجود دارد و مقداری از هزینه ساخت توسط تسهیلات بانکی و مقداری آورده متقاضیان است.
وی افزود: تاکنون مردم همت کرده و آورده‌ها را واریز کرده‌اند و با کمک مردم، روند اجرایی از نظر سرعت و کیفیت، خوب است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکید کرد: این پروژه‌ها به طور حتم باید خوب طراحی و اجرا شوند تا مردم از زندگی در این واحدها لذت ببرند.
نیکزاد در رابطه با تامین مصالح ساخت مسکن، بیان کرد: در زمینه تامین مصالح در کشور، نگرانی‌هایی ایجاد شده بود اما شرکت‌های زیرنظر بنیاد مسکن، به صورت قوی وارد عمل شدند و مردم نباید برای تامین مصالح مشکلی داشته باشند.
وی گفت: تصمیم داریم در ایام مختلف سال برنامه‌های افتتاح را با حضور مقامات ارشد کشور داشته باشیم و هم‌اینک استان‌ها در حال آمادگی برای افتتاح مسکن روستایی، شهری و اقشار کم درآمد در دهه فجر هستند.