رئیس سازمان خصوصی سازی : سود سهام عدالت دو برابر می‎شود

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت:امسال با تدبیری که وزیر اقتصاد و شورای عالی بورس داشتند در دو مرحله سود سهام عدالت واریز می شود که پیش بینی می شود ارقام آن دو برابر سال گذشته باشد.

رئیس سازمان خصوصی سازی : سود سهام عدالت دو برابر می‎شود

 


رئیس سازمان خصوصی سازی گفت:امسال با تدبیری که وزیر اقتصاد و شورای عالی بورس داشتند در دو مرحله سود سهام عدالت واریز می شود که پیش بینی می شود ارقام آن دو برابر سال گذشته باشد.
به گزارش مهر به نقل از شادا، قربانزاده اظهار کرد، در سه نشستی که با حضور فعالان بخش خصوصی صنعت و اساتید دانشگاه برگزار شد در چند حوزه نکاتی بیان شد.
وی افزود:حوزه نخست، مربوط به نحوه مداخله دولت بود که دولت در جایگاه تنظیم‌گری چه ورود و ظهوری دارد، حوزه دوم مبحث اهلیت‌سنجی و صلاحیت خریداران بود و حوزه سوم بحث باز شدن قفل سهامداری این خودروسازان بود که با توجه به سهام چرخشی و تودلی که هر دو شرکت دارند حتماً برای اینکه کارایی و بهره‌وری بیشتر شود و مداخله دولت کاهش و به صفر نزدیک شود لازم است حتماً واگذار شود.
رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: همچنین در خصوص قیمت‌گذاری این دو خودروساز حتماً باید تا انتهای سال به سمتی برویم که شاهد شیب نزولی باشیم و به تدریج شاهد کاهش قیمت گذاری در مورد قیمت خودروهای پرتیراژ باشیم.
قربانزاده ادامه داد: در حال حاضر زیان انباشته خودروسازان بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است که در نتیجه این اقدامات عملاً خودروسازان از زیان خارج می‌شوند و به سمتی خواهیم رفت که جذابیت برای سهام ایجاد خواهد شد
معاون وزیر اقتصاد بیان کرد: البته سهم دولت در ایران خودرو ۵ درصد و در سایپا ۱۷ درصد است که ملاک نیست بلکه باید نگاه جامع‌تری به این داشت و زیرمجموعه‌های کل این دو شرکت به نحوی واگذار شود که هم نقدینگی داخل شرکت بیاید و همین شرکت‌ها به بهره‌وری و کارایی برسند.
وی ادامه داد: جلسات نهایی بین وزارت اقتصاد و وزارت صمت تشکیل می‌شود و یک سند مشترکی را به صورت شفاف اعلام می‌کنند تا تعهدی برای دولت سیزدهم در حوزه خودروسازها و شرکت‌های ایران خودرو و سایپا باشد و پس از کشاکشی سالیان طولانی که درباره واگذاری این دو خودروساز داشتیم از این پس اقدام عملی را شاهد باشیم.
معاون وزیر اقتصاد افزود: طبق موضوع
بند ۵ مصوبه شورای عالی بورس، افزایش سرمایه این شرکت‌ها در کارگروه سهام عدالت قرار دارد است و در این کارگروه شرکت به شرکت مستقلاً مطرح و افزایش سرمایه آنها به تصویب می‌رسد از محل سود کم شده و مابقی واریز می‌شود.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه سود امسال هم
در حال جمع آوری است با آن ترکیب خواهد شد و با سود سهام عدالت پرداخت می‌شود.
قربانزاده درباره سهام عدالت هم افزود:امسال با تدبیری که وزیر اقتصاد و شورای عالی بورس داشتند در دو مرحله سود سهام عدالت واریز می‌شود که پیش بینی می‌شود ارقام آن دو برابر سال گذشته
باشد.