جزئیات طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر لرستان

جزئیات طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر لرستان

 


مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان با اشاره به جزئیات طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر این استان، از تلاش برای حل مشکل تامین زمین برای ساخت این واحدها خبر داد.
پویا تابعی در گفت و گو با مهر در سخنانی با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر لرستان، اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به نیابت از اداره راه و شهرسازی احداث این واحدها را در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر در دستور کار قرار داده است.
 پیگیری برای رفع مشکل تأمین زمین
وی با بیان اینکه کار تملک و تأمین زمین برای احداث این واحدها
بر عهده وزارت راه و شهرسازی است، عنوان کرد:مشکل تأمین زمین برای احداث واحدها در استان وجود دارد، عملاً نتوانسته ایم در سه شهرستان توفیقات خوبی در این رابطه داشته باشیم.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان، افزود: با پیگیری‌های استاندار و همچنین معاون عمرانی استانداری لرستان، کار آماده سازی اراضی ملی در این رابطه در دستور کار گرفته که البته این امر بسیار زمانبر است.
تابعی با تاکید بر اینکه به طور مثال در شهرستان نورآباد، این موضوع حدود چهار ماه است که در حال پیگیری است، عنوان کرد: امیدواریم که
تا چند ماه آینده مشکل تأمین زمین در این رابطه رفع شود.
 ۱۱ هزار متقاضی مشمول ساخت واحدها شدند
وی با اشاره به انجام کار قرعه کشی متقاضیان با حضور دستگاه‌های نظارتی در این رابطه، بیان داشت:در نهایت مشخصات زمین، منطقه و...برای ساخت واحد به صورت پیامک به متقاضی اعلام می‌شود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان در بعضی از شهرستان‌ها از ظرفیت پیمانکاری برای ساخت واحدها استفاده می‌کنیم، گفت: در بعضی دیگر از شهرستان‌ها نیز با توجه به تجربه‌ای که در بحث مسکن مهر داشتیم، واحدها به صورت خود مالکی و بر اساس نقشه‌های مصوبی که به تأیید
نظام مهندسی می‌رسد، احداث می‌شوند.
تابعی، تصریح کرد: در مجموع ۴۹ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن داشته ایم، از این تعداد، ۱۱ هزار متقاضی بعد از پالایش و بررسی‌های صورت گرفته تعیین تکلیف شده اند.
وی با بیان اینکه هنوز برای هفت هزار متقاضی کار تأمین زمین صورت نگرفته است، افزود: برای ما بقی پیامک واریز وجه ارسال شده است.
 افتتاح ۷۰ واحد تا پایان امسال
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان با اشاره به اینکه تا کنون ۶۳۷ متقاضی واریز وجه داشته اند، عنوان کرد: تخصیص زمین برای این تعداد متقاضی انجام شده است.
تابعی، ادامه داد:بخشی از احداث واحدها به خود مردم واگذار شده است و تا امروز نیز ۷۰ واحد شروع عملیات اجرایی داشته ایم و ۳۶ واحد از این تعداد در مرحله سقف و دیوار چینی است.
وی، گفت:انتظار داریم که تا پایان سال حداقل ۷۰ واحد به بهره برداری برسند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان با اشاره به اختصاص
 ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای احداث این واحدها، بیان داشت: این تسهیلات در قالب چهار قسط پرداخت می‌شود.
تابعی تاکید کرد: مابقی اعتبار مورد نیاز برای ساخت واحدها باید از سوی خود متقاضی تأمین شود.