بهره‌برداری از میدان مشترک سهراب به‌زودی آغاز می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران:

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران: بهره‌برداری از میدان مشترک سهراب به‌زودی آغاز می‌شود

 

 


مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران همزمان با هفته دولت ضمن اعلام خبرهایی درباره بهره‌برداری از پروژه‌های مهم نفتی و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های تازه صنعت نفت، از آغاز عملیات بهره‌برداری از میدان مشترک سهراب در آینده‌ای نزدیک خبرداد.
به گزارش شانا از اهواز، محسن خجسته‌مهر در آیین رسمی آغاز عملیات اجرایی طرح‌های‌های توسعه‌ای وزارت نفت و افتتاح پروژه‌های مسئولیت اجتماعی با حضور جواد اوجی، وزیر نفت و همزمان با هفته دولت گفت: به‌زودی عملیات بهره‌برداری از میدان مشترک سهراب در منطقه غرب کارون آغاز خواهد شد.
 بهره‌برداری از پروژه ان‌جی‌ال ۳۲۰۰ تا پایان سال۱۴۰۱
وی همچنین از بهره‌برداری پروژه ان‌جی‌ال
 ۳۲۰۰ در منطقه غرب کارون تا پایان امسال خبر داد و گفت: این پروژه که ۵۰۰ میلیون فوت مکعب گاز را به‌عنوان خوراک ان‌جی‌ال ۳۲۰۰ جمع آوری می‌کند، تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری کامل می‌رسد.
 واگذاری مزایده جمع‌آوری گازهای مشعل منطقه مسجدسلیمان به پیمانکاران ایرانی
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران همچنین از واگذاری مزایده جمع‌آوری روزانه ۶۵ میلیون مترمکعب گازهای مشعل منطقه مسجدسلیمان به سه پیمانکار داخلی به ارزش ۶۵ میلیون دلار خبر داد و گفت: جمع‌آوری گازهای همراه یکی از مأموریت‌های بسیار مهم شرکت ملی نفت است که همان‌طور که پیش از این به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار گازهای همراه ازسوی شرکت بیدبلند خلیج‌فارس جمع‌آوری شده بود و حدود ۶۰۰ میلیون فوت مکعب در روز گاز همراه به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار جمع آوری می‌شود.
 سهم ۷۵ درصدی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از تولید نفت شرکت ملی نفت
خجسته‌مهر با تأکید بر سهم ۷۵ درصدی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از تولید شرکت ملی نفت ایران در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ افزود: سرمایه‌گذاری در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب حدود
 ۵.۵ میلیارد دلار است که ۱۶ مخزن گازی گروه خامی را در این شرکت برنامه‌ریزی کردیم که خوراک بخش پائین‌دستی در پتروشیمی‌ها را تأمین خواهد کرد.
وی تأکید کرد: برای اجرای این مأموریت‌های مهم باید حداکثر سهم داخلی را در بخش ساخت و استفاده از توان پیمانکاران داخلی به کار گیریم.
 تصویب سفارش کالای ۵‌ ساله در شرکت ملی نفت برای استفاده از ظرفیت سازندگان ایرانی
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران درباره استفاده از حداکثر ظرفیت بخش داخلی در پروژه‌های این شرکت گفت: با دستور وزیر نفت در هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران، مصوب کردیم که مجموعه شرکت ملی نفت ایران بتواند سفارش کالای پنج‌ساله به ارزش
۴.۶ میلیارد دلار را داشته باشد که سهم شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از این رقم ۶۰ درصد خواهد بود.
خجسته‌مهر همچنین از بهره‌بردای چند طرح مهم راهبردی میدان‌های مشترک با حضور وزیر نفت در منطقه ویژه پارس و استان بوشهر در هفته آینده خبر داد و گفت: امروز که در این جا هستیم با درایت وزیر نفت و دولت سیزدهم، عملیات اجرایی حدود ۹۰۰ میلیون دلار طرح و پروژه آغاز شد یا به بهره‌برداری رسید.