هرمزگان رتبه نخست کشور در سرمایه گذاری صدور جواز تأسیس صنعتی، معدنی و تجاری

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان:

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان: هرمزگان رتبه نخست کشور در سرمایه گذاری صدور جواز تأسیس صنعتی، معدنی و تجاری


بندرعباس- شهین صادقی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان رتبه نخست کشور در سرمایه گذاری صدور جواز تاسیس صنعتی، معدنی و تجاری را داست گفت: بیش از 171 هزار  و 56 میلیارد ریال و 580 میلیون یورو در پروژه های هفته دولت صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان سرمایه گذاری شده است.
خلیل قاسمی در نشستی خبری با اصحاب رسانه استان  افزود:
 58 پروژه صنعتی، معدنی و تجاری در هفته دولت به بهره برداری و یا عملیات اجرایی آن آغاز می شود که زمینه اشتغال برای بیش از سه هزار نفر مهیا خواهد شد.وی ضمن اشاره به اهمیت سرمایه گذاری صنعتی، معدنی و تجارتی در استان بیان داشت: با وجود ظرفیت‎ها و پتانسیل‎های استان از ابتدای سال تاکنون 153 فقره جواز تاسیس با مبلغ 994 هزار و
188 میلیارد ریال صادر شده است که اشتغالزایی مستقیم بیش از 13 هزار و 657 نفر را در آینده ای نه چندان دور در استان هرمزگان خواهیم داشت.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزود: در سرمایه گذاری بیش از دو هزار درصد رشد و در اشتغال بیش از 300 درصد رشد را شاهدیم.
قاسمی اهم اقدامات صورت گرفته در حوزه صنعت، معدن وتجارت استان را، کسب رتبه اول استان در سرمایه گذاری، صدور جواز تأسیس تا پایان 4 ماهه نخست سال در کشور برشمرد و افزود: یکی از مهمترین اقدامات در بحث سرمایه گذاری صدور جوازهای تاسیس است که با همت و تلاش حوزه استاندار هرمزگان و همچنین مهیا نمودن زمینه سرمایه گذاری، توانستیم این رتبه را در کشور از آن استان هرمزگان کنیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان افزود:  کسب رتبه دوم استان در سرمایه گذاری طرح‎های صنعتی در کشور از دیگر رتبه های کسب شده در استان توسط سازمان صمت است که امید آن داریم در آینده ای نه چندان دور شاهد پیشرفت بیش از پیش صنعت، معدن در کنار تجارت خواهیم بود.