اسلامشهر، قطب تولید در تأمین امنیت غذایی استان تهران

وزیر جهاد کشاورزی:

وزیر جهاد کشاورزی گفت: شهرستان اسلامشهر در تامین غذایی استان تهران قطب موثر تولید است.

اسلامشهر، قطب تولید در تأمین امنیت غذایی استان تهران

 


اسلامشهر-بهاره عشقی صابر
وزیر جهاد کشاورزی گفت: شهرستان اسلامشهر در تامین غذایی استان تهران قطب موثر تولید است.
سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از برخی مجتمع های کشاورزی و دامپروری شهرستان اسلامشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان اسلامشهر در هر سه بخش کشاورزی، دامپروری و صنایع غذایی ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد و در تامین امنیت غذایی استان تهران قطب موثر تولید است.
ساداتی نژاد افزود: منابع آبی به دلیل شرایط اقلیمی دچار کم آبی شده و شاهد بحران آب در مناطق مختلف هستیم و می‌توان با رعایت الگوی کشت یعنی استفاده بهینه از ابزارها و افزایش بهره‌وری تا حدود زیادی کمبود آب را برطرف کرد.
وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور در بحث الگوی کشت تاکید کرد: باید از ظرفیت‎هایی که علیرغم کاهش مصرف آب درآمد بیشتری برای کشاورز فراهم می‎سازد استفاده کنیم تا کشاورز در مواجهه با کمبود آب با الگوی کشت از نظر معیشت رشد کند.
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اقدامات راهگشای دیگر در اصلاح الگوی کشت گفت: با تغییر سبزی و صیفی که آب زیادی مصرف میکند از زمین به سوی گلخانه می توان رشد گلخانه ای را تا حدود ۱۰۰ هزار هکتار افزایش داد و زمین ها را به سمت کشت کالاهای اساسی و غلات اصلی برد.
ساداتی نژاد تصریح کرد: با این روش می‎توان طبق فرمایشات مقام معظم رهبری به سمت امنیت غذایی پایدار و خودکفایی حرکت کرد و به سمت استفاده بهره ور پیش رفت.
وی با تاکید بر اینکه آب کالای حیاتی و اقتصادی گران قیمتی است، ادامه داد: باید به سمت تولید اقتصادی و تجاری پیش رویم که راهکار آن اجرای الگوی کشت است و امیدواریم از کشت آینده بتوانیم با همراهی کشاورزان و مشوق‎ها و حمایت‎هایی که از آنها صورت می‎گیرد، تولیدات حوزه کشاورزی اقتصادی و بهره ور شود.
قابل ذکر است وزیر کشاورزی با همراهی
حسین حبیبی فرماندار اسلامشهر و دکتر
 مهدی شریفیان نماینده مجلس شورای اسلامی از پنج مجتمع کشاورزی و دامداری شهرستان اسلامشهر بازدید کرد.
سید جواد ساداتی نژاد با حضور در مزار شهدای گمنام آرامستان دارالسلام اسلامشهر، ضمن تجدیدمیثاق با آرمان های شهدای والامقام، به مقام شامخ شهیدان شهرستان اسلامشهر ادای احترام کرد.
وی همچنین از یک واحد پرورش اسب در فیروزبهرام که با سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد تومان با تعداد ۵۰ راس اسب و ایجاد اشتغال برای 25 نفر در فضایی به مساحت ۱۴ هزار متر مربع احداث شده بازدید به عمل آورد.
بازدید از گلخانه ای با تولید ۱۴۰گونه بن سای در احمدآباد مستوفی، دامداری رنجبران و مزرعه باقری در رضی آباد و مجتمع دامداری و کشاورزی دهیران در مهران آباد از دیگر برنامه های وزیر کشاورزی در شهرستان اسلامشهر بود.