در استان

۰

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین :
۲۲ مجتمع خدمات رفاهی در قزوین موافقت اصولی دریافت کردند
قزوين-خردمند
مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین گفت: ۲۲ مجتمع خدمات رفاهی در استان موافقت اصولی گرفته و در حال اخذ مجوز و پروانه ساختمانی است.
مرتضی علیخانی در نشست بررسی سرمایه‌گذاری در حوزه مجتمع‌های خدمات رفاهی استان قزوین افزود: علاوه بر این موارد، هفت مجتمع خدمات رفاهی دیگر در مرحله استعلام و ۱۵ درخواست نیز در مرحله مکان‌یابی قرار دارد.وی اضافه کرد: ۱۷ مجوز خدمات رفاهی از یکسال گذشته تاکنون به دلیل راکد شدن و پیگیری نکردن سرمایه‌گذار در استان قزوین باطل شده و آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران جدید هستند.علیخانی تاکید کرد: مجوز مجتمع‌های خدمات رفاهی که از ۶ ماه گذشته تاکنون جواز گرفته و هیچ اقدامی روی آنها انجام نشده است، باید برای باطل شدن در دستور کار قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان:
بهره برداری از دو پروژه برق در اندیمشک و دزفول

اهواز-محمدي
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: یک پروژه افزایش ظرفیت پست برق در اندیمشک و یک پروژه تعویض هادی خط در دزفول، به بهره برداری رسیده است.
محمود دشت بزرگ اظهار کرد: عملیات نصب و راه اندازی ترانس دوم پست برق ۱۳۲.۳۳ کیلو ولت سبز آب اندیمشک به ظرفیت ۳۰ مگاولت آمپر به پایان رسید و برقدار شد.
وی با بیان اینکه ارزش سرمایه گذاری این پروژه ۱۰۰ میلیارد ریال بوده، تصریح کرد: این افزایش ظرفیت باعث بهبود ولتاژ شبکه و پایداری شبکه برق در شهرستان اندیمشک خواهد شد و همچنین برق کارخانه پانیا پرتو کهربا در این شهرستان را تامین می‌کند.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان افزود: عملیات اجرایی تعویض هادی خط ۱۳۲ کیلو ولت جندی شاپور (دژپل- فولاد روهینا) به طول ۲۰ کیلومتر در شهرستان دزفول نیز به پایان رسید و مورد  بهره برداری قرار گرفت.دشت بزرگ ارزش سرمایه گذاری این پروژه را ۵۵ میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: تعویض هادی خط جندی شاپور باعث کاهش هزینه ها بدلیل عدم احداث خطوط جدید و استفاده حداکثری از خطوط موجود خواهد شد و همچنین امکان مانور بین شبکه ۴۰۰ و ۱۳۲ کیلو ولت ناحیه شمال را فراهم می‌کند و باعث کاهش بارگیری و جلوگیری از اضافه بار شدن به سایر خطوط برق منطقه می‌شود.
وی تاکید کرد: ناحیه شمال خوزستان از اولویت‌های شرکت برق منطقه ای خوزستان در توسعه زیرساخت‌ها محسوب می‌شود و عملیات اجرایی پروژه های توسعه ای متعددی در این ناحیه شروع شده است.

75 درصد دانش آموزان هرمزگان ؛ تحت پوشش برنامه شاد
بندرعباس-شهین صادقی
مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان در نشست خبری که به صورت مجازی برگزار شد گفت: بیش از 75 درصد دانش آموزان هرمزگان از قریب ۴۰۰ هزار دانش آموز تا 31 فروردین ماه 99 تحت پوشش برنامه «شاد» قرار دارند .
موسی دادی زاده ادامه داد: برخی مناطق محروم و روستايی استان هرمزگان به دلیل نداشتن زیر ساخت لازم نمی‌توانند مسائل آموزشی را از طریق اینترنت دنبال کنند. بنابراین اقدام به تهیه درس‌نامه از روند تدریس معلم در کلاس و ارسال به مناطق را در دستور کار قرار دادیم.
وی افزود: تعداد ۴۰ راهبر آموزشی در مناطق مختلف آموزش و پرورش هرمزگان وظیفه پیگیری و رفع مشکلات آموزشی دانش آموزان در این درسنامه‌ها و جوابگو بودن پرسش‌های دانش آموزان را به عهده دارند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان بیان داشت:بیش از ۵ هزار دانش آموز اتباع در چند شهرستان هرمزگان که مجوز ثبت نام اتباع را دارند، مشغول به تحصیل هستند و این دانش آموزان با شماره و کدی که از سوی امور اتباع به آنها داده شده است می‌توانند وارد سامانه خرید کتب درسی شده و اقدام به ثبت سفارش کنند.

معاون ارتباطات سیار مخابرات منطقه آذربایجان غربی:
تلاش شبانه روزی «حافظان ارتباطات » برای استفاده دانشجویان و دانش آموزان از خدمات اینترنت

ارومیه- صدیقی
مرتضی شیخ‌بگلو با اشاره به تداوم خدمات و روند توسعه زیر ساخت‌های مخابراتی توسط «حافظان ارتباطات» در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: با آغاز شیوع بیماری کرونا ما نیز با در اولویت قرار دادن دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا و سلامت همکاران، به دلیل استفاده شهروندان عزیز از امکانات مخابراتی در منازل روند فعالیت تیم‌های فنی کماکان ادامه پیدا کرد.وی افزود: حتی در زمان تعطیلات نوروزی هم روند فعالیت‌های ما متوقف نشد و در حوزه نگهداری و بهینه سازی شبکه و همچنین عملیات توسعه فاز ۸ فعالیت‌های ما ادامه داشت.
معاون ارتباطات سیار مخابرات منطقه آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: حتی در روزهای گذشته، با توجه به فشار بالایی که در اثر حجم قابل توجه استفاده بر شبکه‌ها وارد می‌شد، فعالیت همکاران عزیز ما افزایش چشمگیری داشته است.
شیخ‌بگلو گفت: تمام تلاش ما این است که با توجه به افزایش فشار بر شبکه در دوران خانه نشینی از قطع و اختلال در سرویس‌ها جلوگیری کنیم.وی با اشاره به افزایش پهنای باند در برخی مناطق استان برای استفاده دانش آموزان و دانشجویان از خدمات آموزش آنلاین خاطر نشان کرد: ما تلاش کردیم که توسعه شبکه ۴G  در استان شتاب بیشتری داشته باشد تا این عزیزان بتوانند از اینترنتی با پهنای باند بالاتر استفاده کنند.