خبر

۰

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در قزوین:
تعداد بیماران کرونا در قزوین ۵۰ درصد کاهش یافت

قزوين-خردمند
سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین گفت:امروز تعداد افراد بستری کرونا در استان نسبت به دوره پیک این بیماری ۵۰ درصد کاهش یافته و از ۴۴۰ بیمار به ۲۱۰ نفر رسیده است.
منوچهر حبیبی در نشست هم اندیشی با مسئولان خانه مطبوعات، شورای مرکزی روابط عمومی‌ها و بسیج رسانه استان، افزود: قزوین در مدیریت و مهار کرونا منسجم عمل کرد و هم اکنون این بیماری در استان در وضعیت کنترلی و نزولی قرار دارد.
وی با اشاره به تلاش‌های فعالان رسانه استان در این مدت، گفت: برای پیشگیری و مقابله با کرونا حقیقتا تیم خبری استان تماما پای کار بود و مهار کرونا را به صورت مشترک به عنوان یک موضوع واحد در دستور کار داشتند.
حبیبی اضافه کرد:رسانه‌ها در این مدت نه در مقابل مسئولان بلکه در کنار آنها بودند و با انتقاد سازنده خود برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای استان و غلبه بر بحران کرونا کمک کردند.
وی با بیان اینکه هم اینک استان در شرایط کنترلی، مدیریتی و نزولی کرونا قرار دارد، افزود: خوشبختانه همه مسئولان، دستگاه‌ها و نهادها در کنار ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا پای کار بوده اند و باید از تلاش‌های اصحاب رسانه، خبرگزاری‌ها و مطبوعات استان نیز در این زمینه قدردانی کرد.
حبیبی با اشاره به نقش روابط عمومی‌ها در توسعه استان، افزود: مسئولان روابط عمومی‌ها نباید اجازه دهند خدمات دولت در ادارات محبوس بماند و با تقویت ارتباط خود با خانه مطبوعات استان برای انعکاس بهتر و دقیق‌تر خدمات دولت به مردم و مطالبات مردم به مدیران تلاش کنند.

در آغاز سال جهش تولید؛
بازدید مدیرکل استاندارد یزد از آزمایشگاه های بازرسی مخازن CNG

يزد-اکبرخیرخواه
در آغاز سال جهش تولید، مدیرکل اداره استاندارداستان یزد به اتفاق معاونین ودیگر کارشناسان اداره کل، از آزمایشگاه های بازرسی مخازن فولادی بدون درز نوع یک(CNG) شهرستان یزد بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان یزد ،این بازدید همزمان با شروع به کار مجدد آزمون دوره‌ای مخازن فولادی بدون درز در سال جدید و با هدف نظارت بر آیین کارها بر اساس استانداردهای موجود به وقوع پیوست.
مدیر کل اداره استاندارد استان یزد دربازدید از آزمایشگاه های فدافن پارس و صنعت سبز فلاحتیان گفت:آزمایشگاه ها به منظور همراهی با تصمیم‌های ستاد مقابله با بیماری کرونا و به منظورجلوگیری از عدم شیوع کووید 19 تعطیلی چهل روزه ای را پشت سر گذاشته اند ، که اين بازدید علاوه بر نظارت بر چگونگی شروع به کارمجدد آنان، جنبه تشکر ازهمکاری‌های خوبی که در زمینه کنترل این بیماری مهلک به خرج داده اند نیز بوده است.
محمد رضا زارع بنادکوکی افزود: هم اکنون در استان یزد پنج آزمایشگاه تست هیدرواستاتیک مکانیزه فعال هستند که این مراکز می‌‌توانند انواع سیلندرهای گاز فولادی  بدون درز نصب شده به روی ماشین‌های گازسوز (CNG)، را تحت  فشار 300بار آزمون نمایند.
وی در پایان گفت:به لحاظ چشمی،زنگ زدگی،ضخامت و به لحاظ تست‌های هیدرو استاتیک،مخازن فولادی بدون درز در دوره های زمانی مشخص باید مورد کنترل واقع شوند، که به خواست خدا با آغاز به کار مجدد این آزمایشگاه ها در استان یزد ، نگرانی‌هایی که استفاده کنندگان ازتردد خودرو های حامل کپسول‌های سوخت CNG و نیز مردم دارالعباده داشته‌اند برطرف خواهد شد.

 راه‌اندازی سامانه هوشمند دورکاری اتفاقات برق تبریز
تبریز-توفیقی
سامانه‌ هوشمند دورکاری کارکنان مرکز اتفاقات و حوادث
۱۲۱ تبریز در راستای خدمات غیرحضوری و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و پاسخگویی به ۳ هزار تماس روزانه در شرکت توزیع نیروی برق تبریز راه‌اندازی شد.
این سامانه برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب به منظور دستیابی به اهداف و برنامه‌های شرکت توزیع نیروی برق تبریز راه اندازی شده است و با این اقدام از رفت ‌و آمدهای حضوری کارکنان این شرکت جلوگیری به عمل آمد.
با ایجاد امکان پاسخگویی اپراتور از طریق دورکاری در این سامانه در کاهش ترافیک شهری و آلودگی هوا، افزایش بهره‌وری و ایجاد فاصله‌ اجتماعی تاثیر مطلوب گذاشته و شرکت توزیع نیروی برق تبریز گامی دیگر در راستای دولت الکترونیک و همسویی با راهبردهای ستاد ملی پیشگیری از کرونا برداشته شد.سفرهای درون‌شهری کارکنان ۱۲۱ با اجرای دورکاری به حداقل ممکن رسیده و بسترهای لازم نرم‌افزاری، سخت‌افزاری، اینترنتی و مخابراتی برای این امر آماده و تسهیل شده است.
فوریت‌های برق (۱۲۱) با مانیتورینگ لحظه به لحظه‌ وضعیت شبکه و خاموشی‌های جاری و تعمیرات با برنامه، نقش مهمی در خدمات‌رسانی به مشترکان ایفاء می‌کند.گفته می شود در شرایط عادی به طور میانگین روزانه ۳ هزار تماس و در شرایط پیک بار بیش از ۱۰ هزار تماس روزانه با مرکز فوریت‌های برق تبریز برقرار می‌شود.

توسط ستاد اجرایی گرامیداشت هفته کارگر استان هرمزگان؛
مسابقه عکس "کار در کرونا" برگزار می‌شود

بندرعباس-شهین صادقی
مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: در هفته گرامیداشت کارگر، بمنظور ارج نهادن به تلاشهای شبانه روزی کارگران در بخشهای مختلف اقتصادی و انعکاس صحنه های جذاب و تاثیرگذار و نقش این قشر در جهش تولید استان بویژه در شرایط بحرانی کرونا، ستاد اجرایی گرامیداشت هفته کارگر استان هرمزگان مسابقه عکس با عنوان " کار  در کرونا" برگزار می‌کند.
"هادی ابراهیمی" افزود: رعایت اصول بهداشتی و نکات ایمنی توسط کارگر، از محورهای این مسابقه عکاسی با موبایل است که علاقمندان می‌توانند دو اثر از آثار خود را با ذکر نام، نام خانوادگی، شماره تماس را به آدرس الکترونیکی kar_hormozgan@yahoo.com  ارسال کنند.
وی آخرین مهلت ارسال آثار را 8 اردیبهشت ماه سال جاری ذکر و اضافه کرد: پس از بررسی و داوری مجموع عکس‌های ارسالی، به نفرات اول تا سوم این مسابقه جوایز نقدی به ترتیب مبلغ 600، 400 و 300 اهدا می‌شود.