رئیس قوه قضائیه تاکید کرد؛ ضرورت برخورد محترمانه با خانواده متهمان

رئیس قوه قضائیه گفت: مقوله رفتار محترمانه با خانواده متهمان و زندانیان و وقت ملاقات دادن به آنها جهت دیدار با عضو خانواده‌شان موضوع بسیار حائز اهمیتی است.

 



رئیس قوه قضائیه گفت: مقوله رفتار محترمانه با خانواده متهمان و زندانیان و وقت ملاقات دادن به آنها جهت دیدار با عضو خانواده‌شان موضوع بسیار حائز اهمیتی است.
به گزارش  مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای،  ضمن بازدید از دادسرای شهید مقدس – جرایم امنیتی- تهران، در جمع قضات و کارکنان این دادسرا ضمن اشاره به فضیلت ماه ذی‌الحجه اظهار کرد: در ماه پرفضیلت و شرافت ذی‌الحجه از خداوند استمداد می‌طلبیم که ما را جهت تشخیص حق و ایستادگی در برابر شیطان‌های درونی و بیرونی یاری رساند.
رئیس دستگاه قضا با اشاره به ارزش عمل مخلصانه در راه خدا بیان داشت: هیچ چیز به اندازه عمل با اخلاص، یاری‌دهنده ما و گره‌گشا نیست؛ گاهی یک عمل مخلصانه در راه خدا و قدم بر داشتن برای خدا چنان خیر و برکتی دارد که هزاران عمل، دارای آن خیر و برکت کثیر نیستند.
توصیه دیگری که محسنی اژه‌ای در جریان سخنرانی  در جمع مسئولان و کارکنان دادسرای شهید مقدس – جرایم امنیتی مطرح کرد، اهمیت برخورد محترمانه و کریمانه با خانواده متهمین بود؛ قاضی‌القضات در این راستا گفت: مقوله رفتار محترمانه با خانواده متهمین و زندانیان و وقت ملاقات دادن به آنها جهت دیدار با عضو خانوداه‌شان موضوع بسیار حائز اهمیتی است؛ باید توجه داشت که در بسیاری از موارد، خانواده فرد زندانی، هم مسیر او نیست و با راه طی شده توسط او مخالف بوده است.
رئیس قوه قضائیه همچنین با تاکید بر اینکه باید پس از بازداشت فرد، خانواده او را در جریان قرار داد، گفت: ما مسئول تفهیم اتهام به متهم هستیم اما در برخی موارد این خانواده متهم بازداشتی است که با قرار گرفتن در جریان امور می‌تواند به روشن شدن برخی از ابعاد پرونده یا قانع کردن عضو بازداشتی خانواده خود بواسطه نفوذ کلامی که بر او دارد، کمک کند همچنین لازم است در صورتی که متهم در خیابان و مکانی غیر از منزل مسکونی بازداشت می‌شود مراتب به اطلاع خانواده‌اش برسد.