اعطای کارت اعتباری خرید کالاهای اساسی و دارو به اقشار ضعیف

نایب رییس کمیسیون برنامه مجلس خبر داد:

نائب‌رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه از بررسی طرح تضمین دسترسی دهک‌های متوسط و پایین جامعه به کالاهای اساسی و دارو به عنوان نخستین طرح در کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس یازدهم خبر داد.

نائب‌رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه از بررسی طرح تضمین دسترسی دهک‌های متوسط و پایین جامعه به کالاهای اساسی و دارو به عنوان نخستین طرح در کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس یازدهم خبر داد.
به گزارش مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد رضا میرتاج‌الدینی با حضور در برنامه "رودررو" شبکه ۴ سیما با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر عدالت به عنوان شاخص اصلی مجلس یازدهم گفت: یکی از میزان‌ها و معیارهای مجلس برای ارزیابی کلیه طرح‌ها و لوایح بحث "عدالت" است.
وی رسیدگی به معیشت مردم و خاصه اقشار مستضعف را دیگر اولویت مجلس یازدهم دانست و افزود: از هفته آتی کمیسیون‌های تخصصی طرح‌ها و لوایح را بررسی می‌کند؛ چنانچه
تا کنون برای شکل گیری کمیسیون‌های تخصصی یا فراکسیون‌ها تلاش و فعالیت کرده است.
حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی افزود: کمیسیون برنامه و بودجه برای هفته آتی "طرح تضمین دسترسی دهک‌های متوسط و پایین جامعه به کالاهای اساسی و دارو" را روز سه شنبه بررسی می‌کند و لذا مجلس از هفته آتی برای کارهای اصلی و ماهیتی جلسات را آغاز خواهد کرد.
 سازوکار مجلس برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر
حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی گفت: در این طرح کالاها کد بندی شده و به صورت کارت اعتباری یا الکترونیک در اختیار سرپرستان خانوار قرار می‌گیرد که کالاهایی نظیر برنج، گوشت، مرغ، روغن و حتی دارو را توسط این کارت‌ها با قیمت دولتی تهیه می‌کنند و این روش با کالابرگ تفاوت دارد.
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: در طرح کالابرگ برای هر ماه کالایی اعلام و اقلام در جاهای مختلف عرضه می‌شد؛ ولی برای کالاهای اساسی یک کد در نظر گرفته شده که در فروشگاه‌های عمده یا برخی دیگر از مراکز فروش توزیع و کارت برای هر خانوار شارژ می‌شود.
حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی "ارائه کالا به قیمت دولتی" را یک روش برای تأمین این اقلام توسط کارت شارژ معرفی کرد و گفت: نظر دیگر که بنده نیز طرفدار آن هستم، مبنی بر شارژ مالی کارت‌های اعتباری است که با قانون هدفمندی یارانه‌ها هم منطبق است و این کارت‌ها به صورت دو تا سه ماهه با مبالغ ۵۰۰ یا ۶۰۰ هزار تومان شارژ می‌شود.