بخشی از سهام شرکت دخانیات ایران واگذار می‌شود

واگذاری ۳۲ هزار میلیارد تومان از سهام ۹ شرکت دولتی از جمله شرکت دخانیات ایران به تامین اجتماعی به تصویب رسید.

بخشی از سهام شرکت دخانیات ایران واگذار می‌شود

واگذاری 32 هزار میلیارد تومان از سهام  9 شرکت دولتی از جمله شرکت دخانیات ایران به تامین اجتماعی به تصویب رسید.
به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت دخانیات ایران، در جلسه هیات وزیران، واگذاری 32 هزار میلیارد تومان از سهام  شرکت های مختلف دولتی به تامین اجتماعی  به تصویب رسید که تقریبا تمام این سهام غیر مدیریتی است.
به دستور رئیس جمهور و با پیگیری مشترک وزارت تعاون، کار و‌ رفاه اجتماعی، وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه و بودجه و بر اساس مصوبه هیات دولت بخشی از سهام دولت در شرکت دخانیات ایران، آلومینیوم جنوب، پتروشیمی دماوند، تولید تجهیزات سنگین، توسعه گردشگری، پالایشگاه نفت امام خمینی شازند، آلومینای جاجرم، طلای زرشوران و ماشین سازی تبریز جمعا به میزان 32 هزار میلیارد تومان در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار
می گیرد.
هیات دولت با واگذاری سهام این شرکت‌های صنعتی به عنوان بدهی به سازمان تامین اجتماعی، زمینه اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان این سازمان را فراهم کرد.
گفتنی است شرکت دخانیات ایران یکی از
قدیمی ترین شرکت‌های ایران با قدمت نزدیک به یک قرن و با وسعت فعالیت در تمامی استانهای کشور از جمله شرکت های بزرگی بشمار می آید که با وجود
تحریم های ظالمانه، عدم تخصیص ارز، عدم تامین مواد اولیه، وضع قوانین نادرست، قاچاق بی رویه محصولات دخانی و فعالیت و‌تولید آزادانه شرکت های آمریکایی، انگلیسی و ..... در خاک ایران همچنان سهم بسزایی از اشتغال زایی را به عنوان یک برند ملی بر عهده دارد.