زیرنظام های آموزشی بدون مجوز ما اجازه تکمیل ظرفیت ندارند

معاون فنی و آماری سازمان سنجش:

معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه قانون ثابتی برای پذیرش دانشجو از طریق تکمیل ظرفیت وجود ندارد، گفت: در هر سال، ما بر اساس شرایط همان سال در این خصوص تصمیم‌گیری می‌کنیم و زیرنظام‌های آموزشی هم اجازه تخلف خارج از برنامه اعلام شده را ندارند.

زیرنظام های آموزشی بدون مجوز ما اجازه تکمیل ظرفیت ندارند

 


معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه قانون ثابتی برای پذیرش دانشجو از طریق تکمیل ظرفیت وجود ندارد، گفت: در هر سال، ما بر اساس شرایط همان سال در این خصوص تصمیم‌گیری می‌کنیم و زیرنظام‌های آموزشی هم اجازه تخلف خارج از برنامه اعلام شده را  ندارند.
دکتر احسان جمالی در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب و با تاکید بر اینکه مصوبات شورای سنجش آموزش کشور برای تمامی زیرنظام های آموزشی قابل اجرا است، اظهار کرد: ما دو شورای تصمیم گیرنده یعنی شورای سنجش و پذیرش دانشجو و شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی داریم که این شوراهای تصمیم گیر بر اساس قانون شکل گرفته اند و افراد دارای حق رای در آن نیز مشخص شده هستند.
وی در ادامه تاکید کرد: مصوبات هر دو شورای فوق برای همه دستگاه ها و زیرنظام های آموزشی قابل اجرا است چرا که این مصوبات بر اساس وظایف اعضا تصویب می‎شوند. به همین جهت ممکن است در تمامی جلسات و مصوبات همه اعضا با یکدیگر هم رای نباشند اما آنچه تصویب می‎شود را باید همه
دستگاه ها اجرایی کنند.
معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور افزود: هنوز در جلسات شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی تصمیم قطعی در خصوص تکمیل ظرفیت دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه ها اتخاذ نشده است.
جمالی یادآور شد: زیرنظام های آموزشی اجازه ندارند بدون اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، نسبت به پذیرش دانشجو از طریق تکمیل ظرفیت اقدام کنند.این موضوع به صورت سالیانه تصمیم گیری می‏شود به عنوان مثال در سال جاری دانشگاه ها اجازه داشتند برای دوره کارشناسی ارشد دانشجو از شیوه تحصیلات تکمیلی جذب کنند اما در دوره دکتری این اجازه داده نشد.