هشدار آبگرفتگی معابر و بالاآمدن آب رودخانه‌ها

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام ورود سامانه بارشی به کشور، درباره آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در مناطق پربارش هشدار داد.



کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام ورود سامانه بارشی به کشور، درباره آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در مناطق پربارش هشدار داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از وزارت راه وشهرسازی؛
کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی، گفت:امروز بارش پراکنده در استان‌های کرمانشاه، ایلام، همدان، لرستان، مرکزی و شمال خوزستان، آذربایجان‌شرقی و غربی، کردستان، زنجان، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های البرز، تهران و قزوین رخ می‌دهد.
 وی توضیح داد: سه‌شنبه تا پنجشنبه افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در مناطق پرتردد و صنعتی سبب کاهش کیفیت هوا می‌شود و روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه نیز در نوار شرقی به ویژه بخش‌هایی از استان‌های یزد، کرمان و سمنان، وزش باد شدید موقتی دارند که در مناطق مستعد این شرایط سبب خیزش گردوخاک خواهد شد.
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: با ورود سامانه بارشی  مناطق غربی آذربایجان‌های غربی، کردستان و کرمانشاه، فردا در استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، شمال خوزستان، ایلام، و بلندی‌های استان‌های قزوین، البرز و تهران، احتمال آبگرفتگی معابر و بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها به ویژه در گردنه‌ها و مناطق کوهستانی و احتمال تاخیر در پرواز‌ها وجود دارد. طبق پیش‌بینی‌ها  حداقل دما به ۵ درجه بالای صفر می‌رسد.