موضوعی که طرح آن به نفع تیم ملی نیست

چگونگی قرارداد اسکوچیچ؛

دبیر کل فدراسیون فوتبال در یک گفت و گوی رادیویی گفت : قرارداد اسکوچیچ تا پایان مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ است و هنوز برای تیم ملی در صورت صعود به جام جهانی تصمیم گیری نشده است.

 

 


 

دبیر کل فدراسیون فوتبال در یک گفت و گوی رادیویی گفت :  قرارداد اسکوچیچ تا پایان مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 است و هنوز برای تیم ملی در صورت صعود به جام جهانی تصمیم گیری نشده است.
گفتنی است ،  طرح این صحبت در این برهه از زمان در حالی که تیم ملی دو بازی مهم با عراق و امارات پیش رو دارد مشخص نیست.دو مسابقه ای که می تواند رای به صعود زودهنگام تیم ملی پیش از پایان بازی های مقدماتی جام جهانی 2022 دهد. هر چند قرار داد مربی کروات با فدراسیون فوتبال به این صورت است که در صورت هدایت تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی می تواند در دوحه و البته جام ملتهای آسیا روی نیمکت ایران بنشیند مگر اینکه این قرارداد از سوی فدراسیون فوتبال فسخ شود. در عین حال مصاحبه رادیویی دیروز نشان می‌دهد دبیرکل فدراسیون فوتبال از مفاد قرارداد سرمربی تیم ملی مطلع نیست.
بعد از پایان بازی های تیم ملی در دور نخست مقدماتی جام جهانی در بیروت هم این موضوع از سوی رییس فدراسیون فوتبال مطرح شد. موضوعی که حواشی زیادی به دنبال داشت و نام های متعددی برای حضور در راس کادر فنی تیم ملی به میان آمد در حالی که جمع بندی رییس فدراسیون فوتبال و هم چنین اعضای هیات رییسه روی اسکوچیچ بود و این مربی کروات به کار خود ادامه داد و اکنون تیم ملی فوتبال ایران در بهترین شرایط خود برای صعود به جام جهانی بسر می برد. پنج پیروزی و یک تساوی آنهم در برابر کره جنوبی موجب شده تیم ملی با 16 امتیاز در صدر جدول گروه A بیشترین بخت را برای صعود به جام جهانی داشته باشد.
اینبار اما دبیر کل فدراسیون فوتبال با طرح این موضوع زمینه ساز اخباری شد که می تواند در صدر اخبار رسانه ها قرار بگیرد؛ بعد از صعود تیم ملی به جام جهانی اسکوچیچ می ماند یا جای خود را به مربی دیگری می دهد؟ همان طور که اشاره شد این اخبار در حالی که تیم ملی هنوز بازی هایش در مقدماتی جام جهانی پایان نیافته هیچ ضرورتی به طرح نداشت و
می تواند بار منفی برای تیم ملی به همراه داشته باشد. از همه مهمتر ممکن است استقلال و صلابت سرمربی را نزد بازیکنان پایین بیاورد و حتی تنش هایی را به همراه داشته باشد. در هر تیمی حتی تیم قهرمان جهان برخی از بازیکنان هستند که از بازی نکردن ناراحت هستند و چنین خبرهایی می تواند آنها را تحریک کند و گاها دست به رفتارهایی بزنند که به تیم آسیب بزند.
اگر فدراسیون فوتبال ایران بعد از صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی به دنبال تغییر کادر فنی است می تواند این کار را در زمانش انجام دهد و الان زمان طرح آن نیست که سرمربی تیم ملی برای تماشای بازی لژیونرها و همچنین سفر به قطر برای دیدن بازی تیمهای عربی در موندیال عرب  در خارج از کشور بسر می برد.
 آیا طرح این موضوع و تردید ایجاد کردن در مورد ادامه حضور اسکوچیچ در تیم ملی انگیزه های این مربی را برای بازی های آتی پایین نمی آورد؟