نرفتن ما به جام جهانی ، چیزی شبیه به معجزه است

دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال:

دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در جدیدترین اظهارات خود پیرامون تیم ملی فوتبال کشورمان، حضورش در کنار مربیان مطرح جهان به عنوان بهترین مربیان سال ۲۰۲۱ و اینکه چطور تیم ملی را به شرایط این روزها رسانده است به سوالات مطرح شده چنین پاسخ داده است :

نرفتن ما به جام جهانی ، چیزی شبیه به معجزه است

 


 

دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در جدیدترین اظهارات خود پیرامون تیم ملی فوتبال کشورمان، حضورش در کنار مربیان مطرح جهان به عنوان بهترین مربیان سال 2021 و اینکه چطور تیم ملی را به شرایط این روزها رسانده است به سوالات مطرح شده چنین  پاسخ داده است :
   وضعیت تیم ملی فوتبال ایران برای صعود به جام‌جهانی مناسب است و فاصله چندانی برای حضور در قطر ندارید.
اصول فوتبال می‌گوید ما باید به جام‌جهانی راه پیدا کنیم. تنها حالتی که نمی‌شود به مسابقات صعود کرد این است که ما هر 4 مسابقه را ببازیم و امارات همه بازی‌هایش را ببرد که این چیزی شبیه به معجزه است و عدم صعود ما چنین معنی می‌دهد.
   در دور اول مقدماتی هدایت تیم ملی ایران را ویلموتس به عهده داشت چگونه شرایط را به طور کلی تغییر دادید
در دور برگشت و زمانی که مسابقات به صورت متمرکز برگزار می‌شد باید تمامی 4 مسابقه را حتی بدون از دست دادن یک امتیاز می‌‌بردیم. در بحرین فشار بسیار زیادی را متحمل شدیم اما خوشبختانه سربلند بیرون آمدیم.
   چه تغییراتی ایجاد کردید که تیم ملی ایران توانست به شرایط امروز برسد؟
من با روحیه و ذهنیت بازیکنان ایرانی آشنا بودم و از گذشته روی آنها شناخت داشتم. می‌دانستم با آنها چطور برخورد کنم که تمام توانشان را نشان بدهند. من 6 سال در امارات، کویت، عربستان و ایران مربیگری کردم و فوتبال منطقه را خوب می‌شناختم به همین علت رفته رفته تفکراتم را پیاده کردم.
   شما مربی هستید که بدون شکست روی نیمکت تیم ملی فعالیت می‌کنید، چه احساسی از این اتفاق دارید؟
این موضوع حقیقت دارد اما گذر زمان به من نشان می‌دهد که باید رو به جلو حرکت کنم. اتفاقات قبل پشت سر گذاشته شده و تنها چیزی که ذهن من را مشغول می‌کند ادامه مسیر است که چگونه پیش برود.
   همین آمار و رکورد باعث شده نام شما در کنار 25 سرمربی برتر فوتبال دنیا در سال جدید قرار بگیرید. نظرتان در این مورد چیست؟
قرار گرفتن نام من بین آن همه اسامی بزرگ خوشایند است ولی در کنار من مربیانی مثل ماریو تات، زگانیر و ... حضور دارند که همه با هم کار می‌کنیم این موفقیت هم حاصل تلاش جمعی است.
   شما در لابه‌لای صحبت‌هایتان به برانکو اشاره کردید که در فوتبال ایران نتایج فوق‌العاده‌ای کسب کرده است در این مورد چه نظری دارید؟
بله، پرسپولیس در چند مرحله موفق شد به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد و در لیگ ایران هم یک تیم موفق محسوب می‌شود. لیگ ایران پا به پای تیم ملی پیش می‌رود و در این جا همه چیز برای موفقیت فراهم است. دوست دارم مردم اروپا یک روز ببینند که نگاه مردم به فوتبال در ایران چگونه است و طرفداران فوتبال چگونه با تیم‌هایشان زندگی می‌کنند.
   شما در بازی آینده باید به مصاف عراق بروید تیمی که ظاهراً سخت آن را شکست می‌دادید.
قبل از حضور من گفته می‌شد 10 سال است که ایران عراق را شکست نداده ولی از روزی که هدایت تیم ملی را قبول کردم دو بار این تیم را شکست دادیم. من به همه چیز فوتبالی نگاه می‌کنم، به اینکه فشاری روی بازیکنان وجود داشته که 10 سال موفق به شکست عراق نشده بودند توجه نکردم و حالا هم امیدوارم در دیدار آینده حریف را شکست داده و جشن صعود بگیریم.