ثبت‌نام در سامانه تقاضای مسکن تا ١٠ روز دیگر

وزیر راه و شهرسازی گفت: تا ۱۰ روز دیگر ثبت‌نام در سامانه تقاضای مسکن برای اجرای قانون جهش تولید مسکن آغاز خواهد شد.

 


وزیر راه و شهرسازی گفت: تا ۱۰ روز دیگر ثبت‌نام در سامانه تقاضای مسکن برای اجرای قانون جهش تولید مسکن آغاز خواهد شد.
به گزارش ایلنا از وزیر راه و شهرسازی، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی گفت: با شروع دولت سیزدهم برای عمل به قول رییس جمهور و اجرای قانون جهش تولید مسکن که دو هفته پیش عملا به دولت ابلاغ شده است، اقداماتی انجام دادیم که بتوانیم تولید ۴ میلیون مسکن در
 ۴ سال را محقق کنیم.
وی ادامه داد: برای احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در ۴ سال  نمی‌توان در هر سال تنها یک میلیون واحد مسکونی احداث کرد، چراکه ساخت مسکن یک سال و نیم تا دو سال طول می‌کشد. ما برای جبران این موضوع و حل مساله زمانبندی مجبوریم که احداث تعداد بیشتری مسکن را آغاز کنیم. بنابراین در حال آغاز احداث دو میلیون واحد مسکونی هستیم. تفاهم‌نامه احداث بخشی از این واحدها در حضور رییس جمهور با بنیاد مسکن، صندوق تعاون، وزارت کار، بسیج و مجموعه کسانی که در حوزه توزیع مدیریت ساخت به ما کمک می‌کنند، امضا شد و به زودی عملیات اجرایی احداث دو میلیون واحد مسکونی آغاز می‌شود.
قاسمی با اشاره به اقدامات اجرایی انجام شده برای احداث این واحدهای مسکونی گفت: اولا لازم بود که مساله زمین به عنوان یک موضوع مهم مرتفع شود. در ۱۰ اقدام راهبردی وزارت راه و شهرسازی ایجاد بانک زمین پیش‌بینی شده بود که این مورد اکنون  پیشرفت خوبی دارد. نیاز کشور باید از محل زمین‌های دولت تامین شود که بخشی از آن در این مدت کوتاه محقق شده است.
وی ادامه داد: در زمینه تسهیلات در قانون پیش‌بینی شده است که ۳۶۰ هزار میلیارد تومان در سال به بخش مسکن تسهیلات داده شود. این مساله قانون است و باید اجرا شود. به عنوان یک اقدام دیگر ایجاد صندوق ملی مسکن در وزارتخانه شروع شده و این اقدام می‌تواند بازوی موفقی برای اجرای این قانون باشد. امیدواریم که بتوانیم به این توافقات سرعت دهیم و مساله ساخت مسکن به ویژه برای اقشار کم درآمد و دهک‌های پایین با قیمت مناسب را حل کنیم.
وزیر راه و شهرسازی گفت: از تجربه مسکن مهر و نمونه‌های ساخته شده در کشور به خوبی استفاده کردیم. از حسن این طرح‌ها با خبریم و معایب آن‌ها را نیز دیده‌ایم. ساخت واحدهای مسکونی جدید تقاضا محور است، به این معنی که هرجا که تقاضا باشد، واحدهای مسکونی احداث می‌شود حداکثر ظرف ١٠ روز آینده ثبت نام در سامانه مجددا شروع شده و بر اساس نیازی که مردم اعلام می‌کنند، واحدهای مسکونی احداث خواهد شد.