قیمت لبنیات ۱۰ درصد کاهش می‌یابد

قیمت لبنیات ۱۰ درصد کاهش می‌یابد

قیمت لبنیات ۱۰ درصد کاهش می‌یابد


 

وزیر جهاد کشاورزی گفت: بنا به دستوری که رئیس جمهور در مورد ثبات قیمت‌ها صادر کردند از امروز شنبه کاهش ۱۰ درصدی قیمت در سه محصول اصلی شیر و پنیر و ماست عملیاتی می‌شود.
به گزارش مهر، سید جواد ساداتی نژاد تصریح کرد: موضوعی که در حال حاضر بحث و دغدغه ما و سوال مردم است، بحث مربوط به تأمین مرغ، تخم مرغ و لبنیات است، از هفته آینده بر اساس تصمیمی که در ستاد تنظیم بازار به ریاست دکتر مخبر گرفته شد و بنا به دستوری که رئیس جمهور در مورد ثبات قیمت‌ها و فراوانی و دسترسی صادر کردند از شنبه کاهش
 ۱۰ درصدی قیمت در سه محصول اصلی شیر و پنیر و ماست عملیاتی می‌شود.
وی افزود: در ارتباط با تخم مرغ هفته آینده شرکت پشتیبانی امور دام و بخش خصوصی با کمک اتحادیه‌ها و تشکل‌های دخیل در توزیع تخم مرغ و مرغ در حوزه شهرهایی که بر اساس بررسی‌های انجام شده با کمبود مواجه هستند، اقدام خواهد کرد و در مجموع، تلاش ما این است آرامش و ثبات در بازار محصولات غذایی وجود داشته باشد.
ساداتی نژاد گفت: مردم می‌دانند که تولید در حوزه کشاورزی و دامداری امری زمان‌دار است بنابراین هر تصمیمی که گرفته شود، زمان می‌برد تا به نتیجه برسد. در واقع بخشی از مشکلات امروز تولید به تصمیمات و برنامه‌ریزی های گذشته مرتبط است ولی در کل تلاش می‌شود از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم تا آرامش در بازار ایجاد شود.
وی با اشاره به بحث ۲ پایانه پسته و انار که از گذشته پیگیری ساخت آنها در استان مرکزی انجام شده است، خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها با توجه به مشکلاتی که در بحث واگذاری، مالکیت و تسهیلات دارند در کمیته‌ای ویژه بررسی می‌شود تا با رفع موانع و بهره برداری از آنها باغداران ساوه و زرندیه از مزایای این دو پایانه بهره مند شوند.