رئیس جمهوری: عشایر نقش موثری در رونق اقتصادی کشور دارد

در جریان سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد؛

رئیس جمهور در ادامه برنامه‌های سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع گروهی از عشایر بویراحمدی در تنگه گرگو حضور یافت و گفت: عشایر نقش موثری در رونق و تقویت اقتصادی کشور دارد .

رئیس جمهوری: عشایر نقش موثری در رونق اقتصادی کشور دارد

 رئیس جمهور در ادامه برنامه‌های سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع گروهی از عشایر بویراحمدی در تنگه گرگو حضور یافت و گفت: عشایر نقش موثری در رونق و تقویت اقتصادی کشور دارد .
به گزارش ایرنا، سید ابراهیم رئیسی به منطقه استقرار عشایری تنگه گرگو و به صورت رو در رو با آنها گفت و گو کرد و در جریان مشکلات آنها قرار گرفت.
آیت الله رئیسی میز در چادر دیگری در جمع معتمدین و بزرگان عشایر بویراحمدی حضور یافت و درباره مشکلات و درخواست‌های آنان و راهکارهای حل و فصل مشکلات مطرح شده با بزرگان عشایر به گفتگو پرداخت.
رئیس جمهوری  با بیان اینکه عشایر همواره در عرصه‌های دفاع و حمایت از انقلاب، نظام اسلامی و آرمان‌ها و ارزش‌ها خوش درخشیده‌اند، گفت: عشایر همواره با جان، مال و هستی خود از انقلاب اسلامی حمایت کرده‌اند و امروز نیز حرکت عظیم اقتصادی آنان نقش موثری در تحقق رونق اقتصادی کشور دارد.
آیت الله رئیسی افزود: عشایر کشور اعم از پیر و جوان و زن و مرد در حرکت عظیم اقتصادی و تولیدی فعال و نقش‌آفرین هستند و می‌توان آنها را الگویی از هم‌افزایی در تولید نام برد.
رئیس جمهوری با اشاره به درخواست‌های مطرح شده از سوی معتمدین و سران عشایر در این دیدار، گفت: به طور جدی پیگیر حل مشکلات شما در زمینه کم آبی هستیم و از سوی دیگر تلاش خواهیم کرد نقش واسطه‌ها و دلالان در فروش صنایع دستی و محصولات غذایی عشایر حذف شود تا سود اصلی زحمات و تلاش‌های زنان و مردان کوچ‌نشین نصیب خودشان شود.
 دستور پیگیری مشکلات عشایر بویراحمد
آیت‌الله رئیسی به استاندار کهگیلویه و بویراحمد دستور داد در کوتاه‌ترین زمان ممکن و در روزهای آینده جلسات و نشست‌هایی با عشایر برگزار کند تا مشکلات آنان را در حضور خودشان مورد بررسی قرار داده و آن دسته از مشکلات که در خود استان قابل حل و فصل هستند، به سرعت حل شده و مشکلاتی که نیاز به تصمیم‌گیری دولت دارد نیز به هیات دولت ارائه شوند.
دیدار رئیسی با نمایندگان مردم، ایثارگران و نخبگان در یاسوج
همچنین رئیس جمهور در ادامه سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعی از نخبگان، علما، خانواده شهدا، ایثارگران و اقشار مختلف مردم این استان دیدار کرد.
 نماینده، ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با جمعی از نخبگان، علما، خانواده شهدا، ایثارگران و اقشار مختلف مردم این استان در سالن اجتماعات دانشگاه یاسوج گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد بیشترین مشارکت در عرصه سیاسی و حضور در عرصه جنگ و دفاع مقدس و صحنه‌های ملی را دارد.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی با قدردانی از انتخاب استاندار استان، گفت: استان دارای جمعیت ۷۵۰ هزار نفری و دو بخش سردسیری و گرمسیری است و در دوران طاغوت دچار ظلم و محرومیت‌هایی شد.
وی حضور ریاست جمهوری را گره گشای مشکلات دانست و گفت: واکسیناسیون کرونا، کنترل قیمت‌ها در بخش سیمان، آهن آلات در مدت زمان کوتاه عملکرد موفقی در این دولت دیده شد.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی به طرح‌های حدود ۱۵ الی ۲۰ ساله در استان اشاره کرد و افزود: طرح‌های نیمه کاره مانند جاده پاتاوه ـ دهدشت و اجرای باند دوم این جاده، سد تنگ سرخ، سد مارون ۲، تخصیص اعتبار ویژه برای بیمارستان‌ها در سی سخت چرام، لنده و باشت، اعتبار ویژه برای اشتغال استان، اجرای طرح‌های تولیدی و اشتغال، استفاده از نیرو‌های استان در سطح ملی از مهمترین موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار
 گیرد.
وی به تامین اعتبار برای امور فرهنگی و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و فعال سازی شهرک‌های صنعتی و کارخانه قند یاسوج و نقش آن‌ها در اشتغال زایی با فعال کردن آن‌ها اشاره کرد و گفت: توجه به مشوق‌ها برای افزایش جمعیت، استخدام، بیمه از مهمترین موضوعات استان است.
نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است.