راه‌اندازی اتوبوس کودک در مناطق کم برخوردار

شهردار کرمان از راه‌اندازی اتوبوس کودک در مناطق کم‌تربرخوردار شهر کرمان در روز‌های آینده خبر داد.

شهردار کرمان از راه‌اندازی اتوبوس کودک در مناطق کم‌تربرخوردار شهر کرمان در روز‌های آینده خبر داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سیدمهران عالم‌زاده، شهردار کرمان گفت:طرح اتوبوس کودک با هدف آموزش و پرورش کودکان در حوزه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی اجرا می‌شود.
او با اشاره به ضرورت دلچسب و جذاب بودن آموزش‌ها براساس اقدامات خاص تخصصی افزود: شیوه درست آموزش‌ها موجب می‌شود تا کودکان
و نوجوانان تشویق شده و در برنامه‌ها حضور پیدا کنند.
عالم زاده از در نظر گرفتن هفت محله کمتربرخوردار شهر کرمان
 به عنوان محله‌های هدف در اجرای طرح اتوبوس کودک خبر داد و تصریح کرد: البته در اجرای این طرح، شهرداری تنها عهده دار همه اقدامات نیست؛ بنابراین، برای اجرای بهتر طرح، از پیشنهاد‌ها و راه کار‌های ارائه شده استقبال می‌شود.
او با بیان اینکه این اتوبوس در حال حاضر برای محله‌های هدف محدوده شهر کرمان در نظر گرفته شده است، گفت: احتمال دارد در آینده این اتوبوس حاشیه شهر را نیز که به نوعی با مشکلات و مسائل خاصی درگیر هستند، پوشش دهد.
شهردار کرمان اظهار امیدواری کرد: به لحاظ اجتماعی کاری همه‌جانبه در محله‌های کمتربرخوردار انجام دهیم؛ زیرا این اقدام برای همه کودکان شهر است.
سارا کارگر جهرمی، دبیر ستاد شهر دوستدار کودک شهرداری کرمان نیز از رایزنی با نهاد‌ها و ارگان‌های مختلف ازجمله اداره کل
آموزش و پرورش، اداره کل ورزش و جوانان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وغیره برای مشارکت در طرح اتوبوس کودک خبر داد و گفت: طی فراخوانی ۳۰ نفر متخصص برای همکاری داوطلبانه اعلام آمادگی کرده‌اند.
اوجمع‌آوری اطلاعات لازم برای تعیین مهم‌ترین اولویت‌های آموزشی در مناطق محروم را نیز از رویکرد‌های اجرایی طرح برشمرد و افزود: این آموزش‌ها با اعلام دفاتر تسهیل گری و براساس نیاز مناطق انجام می‌شود.
کارگر جهرمی ادامه داد: بر این اساس اطلاعات جمعیتی هفت محله هدف، جمع‌آوری، و همچنین سرفصل آموزش‌ها براساس رده سنی مشخص شده است.
او راه‌اندازی کتابخانه‌های کوچک با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی استان کرمان، برای پوشش دادن کتاب‌های مختص کودکان در اتوبوس کودک و در نظر گرفتن بازی و ورزش برای کودکان و نوجوانان با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و اداره کل آموزش و پرورش را نیز ازجمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در این طرح برشمرد.
کارگر جهرمی افزود: اتوبوس کودک با همکاری سازمان حمل‌ونقل
بار و مسافر شهرداری کرمان در حال طراحی و تجهیز است.