در یکسال گذشته؛ بیش از یک میلیون دلار ارزش صادارت

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اعلام کرد: در شرایط کرونایی، پارسال؛ بالغ بر ۲۸۰هزار دلار صادرات چمدانی داشته ایم.


صنایع دستی کرمان
مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اعلام کرد: در شرایط کرونایی، پارسال؛ بالغ بر ۲۸۰هزار دلار صادرات چمدانی داشته ایم.
به گزارش صداوسیما، به مناسبت گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی مراسمی در کرمان برگزار شد. بیش از یک میلیون دلار ارزش صادارت صنایع دستی استان
در این مراسم آقای فعالی مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و
 صنایع دستی استان کرمان با اشاره به آسیب های کرونا در حوزه گردشگری و صنایع دستی گفت: در این مدت، در قالب تسهیلات قرض الحسنه، حمایتهایی به هنرمندان صنایع دستیِ استان اعطا شده است.
وی از فعالیت ۷۰هزار هنرمند صنایع دستی در صد و یک رشته و ذی رشته در استان خبر داد و افزود: اتفاق خوب در دوران کرونا، تغییر سبک و سیاق بازاریابی محصولات صنایع دستی بود که از فروش در نمایشگاه های خیابانی به فروش در سایت های مختلف رسیدیم.
مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان، همچنین با اعلام بالغ بر ۲۸۰هزار دلار صادرات چمدانی صنایع دستی در سال قبل گفت:فقط در بخش گلیم ده هزار مترمربع گلیم از پایانه های گمرکی صادر کردیم و بالغ بر یک ‌و نیم میلیون دلار ارزش محصولات صادر شده
 صنایع دستی استان طی پارسال بوده است.
وی از انجام کار مطالعاتی ۵شهر با عنوان "شهر ملی صنایع دستی خاص" خبر داد.‌مثلا:راور شهر ملی فرش-قلعه گنج شهر ملی حصیر -راین شهر ملی چاقو -شهر بابک شهر ملی فیروزه  و کرمان شهر ملی پته.