شاهین‌طبع: لیگ، معیار اصلی دعوت بازیکنان به تیم ملی است

شاهین‌طبع: لیگ، معیار اصلی دعوت بازیکنان به تیم ملی است


سرمربی تیم‌ ملی بسکتبال ایران گفت: برنامه‌ریزی خوبی به دلیل شرایط کرونا نداریم و شرایطمان سخت است.
مهران شاهین‌طبع درباره شرایط اردوی تیم‌ ملی بسکتبال ایران اظهار داشت: متاسفانه در ابتدای اردو برخی بازیکنان نتوانستند سر موقع به تمرین‌ها اضافه شوند که دلیل برخی از دیر آمدن‌ها حضور آن‌ها در خارج از کشور و روند واکسینه شدن‌ها بود. از شنبه با ترکیب کامل تمرین می‌کنیم‌ و حدادی هم مشغول درمان است. خوشبختانه شرایطش بهتر از قبل است.
سرمربی تیم ملی بسکتبال در مورد وضعیت ملی‌‌پوشان برای حضور در  پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا 2021 نیز گفت: ما حدودا 17 یا
 18 خرداد به اردن می‌رویم تا با عربستان و قطر بازی کنیم. البته فعلا فدراسیون هنوز تصمیم نگرفته است که از اردن به ایران بازگردیم یا مستقیم عازم ژاپن شویم.
شاهین‌طبع درباره برنامه‌ریزی‌ها برای آماده سازی ملی‌پوشان ‌نیز تصریح کرد: حدودا 2 تا 7 تیر مسابقات انتخابی المپیک برای چهار سهمیه باقی مانده برگزار می‌شود و تیم‌هایی که با آن‌ها در ارتباط هستیم وضعیت شان مشخص نیست، اما قول داده‌اند بعد از مشخص شدن وضعیتشان بازی دوستانه برگزار کنیم. از چند تیم اروپایی خوب‌ هم دعوت کرده‌ایم که با هم بازی تدارکاتی برگزار کنیم. امیدوارم در فاصله باقی مانده همه چیز مشخص شود.وی تاکید کرد: متاسفانه بخاطر شرایط کرونا فعلا برنامه‌ریزی خوبی نداریم‌ و وضعیت سختی داریم. فعلا برنامه‌های ما فیکس نیستند و با این‌ حال در تلاش هستیم تا با بهترین شرایط عازم ‌مسابقات شویم.
سرمربی تیم ملی بسکتبال در مورد دعوت از پویان جلال‌پور و عملکرد این بازیکن جدید دورگه نیز افزود: از نظر من بازیکن‌ خوبی است و در واقع ما یک پکیج از بازیکنان مختلف داریم که در هر دوره نفراتی دعوت می‌شوند. او هم باید با بسکتبال ما آشنا شود و شرایطش بهتر از الان خواهد شد. البته حضور در اردو نشانه انتخاب شدن نیست و بستگی به روند اردو و تمرینات دارد.شاهین‌طبع در مورد دعوت نشدن چند بازیکن نام آشنا مثل سجاد مشایخی گفت: دیدارهای لیگ اصلی‌ترین معیار برای دعوت بازیکنان هستند ما باید شاخصه‌هایی را برای بالا رفتن انگیزه بازیکنان در نظر بگیریم. وی در واکنش به این پرسش که آیا مراحل بالاتر لیگ بیشتر مد نظر کادر فنی بوده‌اند؟ توضیح داد: مسلما بازی‌هایی که کیفیت شان بالاتر بوده، مهم‌تر هستند و در دعوت بازیکنان تاثیر بیشتری داشته‌اند. بازیکنانی که تیم خود را بالا آوردند مورد توجه بوده‌اند، البته  احتمال دعوت نفرات جدید هم وجود دارد.