کره شمالی هم "خجالت کشید"

رهبرکره شمالی در رژه نظامی و سخنرانی برای مردم با ابراز احساسات و گریه کردن نزد حاضرین گفت "خجالت می کشد که نتوانسته به لحاظ اقتصادی اوضاع زندگی ملت را بهبود بخشد "خجالت می کشم زیرا من به هیچ وجه نتوانستم در برابر اعتماد بی نهایت شما، چیزی ارائه کنم."

کره شمالی هم "خجالت کشید"

 

رهبرکره شمالی در رژه نظامی و سخنرانی برای مردم با ابراز احساسات و گریه کردن نزد حاضرین گفت "خجالت می کشد که نتوانسته به لحاظ اقتصادی اوضاع زندگی ملت را بهبود بخشد "خجالت می کشم زیرا من به هیچ وجه نتوانستم در برابر اعتماد بی نهایت شما، چیزی ارائه کنم."
این صحبت ها اگرچه می تواند ظاهری باشد اما برای حکومتی که بسته ترین نظام حاکم در جهان را دارد و مردم در سخت ترین شرایط اجتماعی،اقتصادی، سیاسی، آموزشی و رفاهی به سر می برند، بی سابقه بوده است. چرا که چنین حکومت هایی هرگز خود را در برابر مردم مسئول نمی دانند و تمامی اقدامات خود را بر محور صلاح و مصلحت کشور و مخالفت با آن را دشمنی با سیاست های ملی تلقی می نمایند.
این اقدام رهبر کره شمالی را می توان در راستای گسترش آگاهی ها و خواست نسل جدید این کشور دانست و باتوجه به سن و سال کم رهبر این کشور درک این نیازها برای وی ملموس تر و قابل تشخیص تر است. لذا انتظار می رود اگر چنین رویکردی ظاهری هم باشد، زمینه ساز درک و ارتباط بیشتر میان حکومت و ملت این کشور باشد.
البته باید در نظر گرفت که کارهایی بزرگ زیر بنایی و اقتصادی مانند ساخت نیروگاه ها  و صادرات برق و سد سازی و مدرسه سازی و راه سازی و پیشترفتهای علمی ایران قابل مقایسه با  کره شمالی نیست ولی چنین برخوردی با مردم نشان از دلسوزی مسئولین و دلگرمی مردم در برخورد و مقابله با شرایط تحریم حاکم بر کشور و اوضاع اقتصادی کشور می گردد.
از این فضا استفاده می کنیم تا بار دیگر به شرایط سخت کشورمان بپردازیم و از این طریق نیز به مسئولان چند نکته ای را یادآوری کنیم تا متوجه این موضوع باشند که حفظ رابطه و ارتباط میان ملت و حکومت اصلی ضروری در تحکیم وحدت درونی و پایداری در برابر مشکلات متعدد کنونی است.
متاسفانه امروز در مورد همه گیری کرونا نوک انگشت اتهام مستقیم به سمت مردم است. آری برخی از افراد جامعه با رعایت نکردن نکات بهداشتی جان خود و دیگران را به خطر انداخته اند. آیا نباید برای کنترل
مسافرت های غیر ضرور، ترددهای درون شهری، معیشت روزانه مردم، جلوگیری از تجمعات در ادارات و وسایل نقلیه عمومی راهکاری داشت و بعد به فکر جریمه کردن و متهم کردن مردم افتاد.
در بحث اقتصادی و نوسانات بازار ارز نیز برخی معتقدند مردم عامل رونق بازار دلالها و سفته بازی های رایج می شوند. می گویند قیمت
16 میلیون تومانی سکه حباب است و هجوم برای خرید از سوی مردم این قیمت ها را وارد این کانال ها کرده است. اما هیچکس نمی پذیرد که مردم از سر استیصال، اندک سرمایه خود را به دلار طلا تبدیل می کنند تا در زیر این فشار تورمی قیمت ها له نشوند. مردمی که حقوق ماهانه دو نیم تا سه میلیون تومان حقوق دارند مضطرب هستند که چگونه هزینه های خانواده را جبران کنند و از سر ناچاری اندک پولی که سپرده سالیان گذشته است را تبدیل به طلا می کنند تا مدام ارزش دارایی شان کمتر نشود.
 باید به این موضوع توجه داشت که امروز مردم احساس می کنند دچار رها شدگی شده اند. وقتی مردم در مقابل مشکلات اقتصادی هر روز بی دفاع تر می شوند و حرکتی از سوی کارگزارانشان نمی بینند، نسبت به حسن نیت آنها دچار یأس می شوند. در چنین شرایطی بد نیست که مسئولان ابراز همدردی و همرای با جامعه داشته باشند. از آنها عذرخواهی کنند که نتوانسته اند مشکلات آنها را حل و فصل کنند. عذرخواهی از ملت ضعف و عجز نیست و مطمئنا کسی را کوچک نخواهد کرد بلکه موجب تحکیم وحدت میان جامعه و مسئولان و به طور کلی همراهی با نظام
خواهد شد.hamidasgari2020@yahoo.com